Acrylglas formaat Chronographe Suisse?

Beste heren, wie kan mij helpen? Ik heb onlangs een 18k Chronographe Suisse via Catawiki verkocht aan een koper in Taiwan. Alles perfect verlopen tot nu toe, direct na ontvangst kreeg ik positieve feedback van de koper.
Maar vanmorgen had ik een berichtje van hem in mijn mailbox, met de mededeling dat het glaasje eruit is gevallen en dat hij het niet meer kan vinden. Of ik hem aan een nieuw glaasje zou kunnen helpen.
(Ter tussentijdse info: het glaasje is er een paar jaar geleden door Jan Ubels in eigen persoon ingezet en zat als een huis toen ik hem opstuurde,dus ik heb het horloge niet in een slechte staat verkocht.)
Koper claimt ook verder niks, en stelt gewoon heel netjes de vraag of ik hem daarmee zou kunnen helpen. Dus dat wil ik graag doen.
Maar dan rijst voor mij dus de vraag wat de exacte maat van zo’n glaasje is. Heeft iemand een idee van de maat van zo’n glaasje? De kast is 35mm.

Groeten,
Wouter

Hoi Wouter,
Er is geen universele maat voor 35mm kasten. Vraag de koper of hij exact de binnendiameter van de bezelring opmeet met een schuifmaat, eerst van 3 naar 9 en dan 12 naar 6. Het gemiddelde van die twee metingen + 0.1/0.2 geeft je de juiste maat.

2 likes

Aha, helder. Ga ik doen. Nu alleen hopen (koper klonk niet echt als een techneut) dat hij precies genoeg is om de maat goed op te nemen. :smile:
Thanks!

1 like

Top !!! :+1:

1 like