Ad en opsturen naar servicecenter

Goedemorgen iedereen.

Ik heb even vraag over het volgende.

Stel ik koop een horloge bij juwelier A en dat is een ad van merk x.

Als het horloge terug moet voor servicebeurt. Ben ik dan verplicht het horloge via de ad te laten opsturen waar het gekocht is? Of kan ik elke willekeurige ad binnenstappen en kunnen hun dat opsturen of loop ik dan het grote risico dat gezegd word. Niet bij ons gekocht dat doen we niet voor je?

En hoe zit dat met een eventuele grijze aankoop? Is het dan weer anders? Of is er dan met officiele ad stempel ook niks aan t handje?

Als laatste: Word het verhaal weer anders als je met bijvoorbeeld een aanschaf via een ad buitenland bij een Nederlandse ad binnen loop?

2 likes

Ik denk persoonlijk dat als je bij een willekeurige dealer binnenstapt met een geldig certificaat, of dit nu in binnen- of buitenland is, gewoon je horloge kan laten servicen.
Uiteindelijk verdienen zij er ook gewoon op.

Kun je inderdaad bij elke willekeurige AD doen.

Mijn broer had eens problemen met zijn Meistersinger. Deze had hij bij een dealer in Almere gekocht, maar hij woont in Den Haag. Bij een dealer bij hem in de buurt moest hij handelingskosten betalen. Overigens was de rest naar volle tevredenheid!

Wat de anderen ook zeggen ter bevestiging: als je papieren in orde zijn, moet je normaal gesproken bij iedere AD naar binnen kunnen lopen :relaxed:

Voor een servicebeurt maakt het niets uit. Dan moet je toch alle kosten voor de beurt betalen (en zijn papieren trouwens helemaal niet interessant).

Bij garantiegevalletjes kan het soms wel uitmaken. Dan kunnen er bijvoorbeeld verzendkosten worden berekend als het horloge niet bij de betreffende juwelier is verkocht.

Mooi dat ik dat weet. Dank jullie wel.

Even in het verlengde hiervan en wellicht hoort het niet hierbij.

Rolex zegt tegenwoordig. Om de 10 jaar een servicebeurt. Betekend dit ook mits je er geen rare dingen mee doet min of meer dat Rolex 10 jaar binnen cosc dient te lopen? ( En zo niet iig 5 jaar omdat dat de garantie is)

Vraag me ook af of de waterdichtheid dan ook 10 jaar gegarandeerd is.

Net voor de 5 jaar op waterdichtheid 300m? laten testen. Is hij dit niet op garantie waterdicht laten maken. Of denk ik nu te makkelijk?

“kunnen hun” auw! Dat doet pijn aan m’n ogen… :confounded:

1 like