Adee Kaye [ADK]

Hallo, ik kwam dit forum tegen op mijn zoektocht naar informatie over horloges. Ik ben het merk Adee Kaye tegengekomen. Nu kan ik weinig over dit merk vinden, maar is het kwalitatief een goed merk?

Of kan ik het beter bij mijn eerdere keus, Invicta of TW Steel, houden?

Naar wat voor iets ben je op zoek dan? Als je opzoek bent naar een ‘grote duiker’ kun je beter kijken naar een Tauchmeister dan naar een Adee Kaye in die prijsklasse volgens mij.

Groeten,

Stefan

Adee Kaye is een bedrijf uit America, L.A. om precies te zijn

Hebben een vrij grote lijn horloges waarvan denk ik alleen de laatste modellen interessant zijn
AK4007 en de AK4006 series

Overige modellen zijn kopieen van alle andere standaard chinese horloges zoals Davis & Ingersoll

Ik ben gecharmeerd van de Airmaster. Deze is te koop op Kish.nl. Ik kan alleen niks vinden op internet over dit merk, en weet niet of het kwalitatief goed is.

Ook ben ik wel geintereseerd in een Seiko Sportura SPC003P1. Alhoewel deze aanzienlijk duurder is dan de ADK.

De airmaster serie wordt door verschillende plakmerken verkocht niet alleen door ADK

ADK heeft deze serie alleen met een quartz uitvoering en daar kan weinig mis mee gaan, wijzertje af kan altijd voorkomen.
De geschroefde kronen van de airmaster zitten beschermd door de stalenstukken die uitsteken van de kast.
Je kan er daardoor niet zo makkelijk bij en om dan de chronograaf te bedienen moet je haast het horloge af doen om de kroon open te kunnen maken.
Ga je de chrono veel gebruiken vaak starten en stoppen is dit niet erg handig…

Ik verkoop deze modellen zelf ook alleen dan van het merk Uhr-Kraft dus vandaar dat ik het zo goed weet :wink:

Overigens zijn de modellen van ADK wel bijna 70 euro goedkoper

Bedankt voor de info! Ik ga van de week ff de SEIKO passen, dat lijkt me toch een erg mooi horloge en goeie kwaliteit.

Maareh, zijn die horloges van AdK wel een beetje van een goede kwaliteit dan, want die Adee Kaye Ak-47 serie ziet er wel vet relaxt uit, maar de prijs die ervoor gevraagt wordt is wel wat aan de hoge kant, maar als ie wel goed is, ben ik wel bereid het er voor te betalen,

AardappelEdje

de verkoop prijs van dat horloge is 299 en kish vraagd er 239 voor wat is daarvan aan de hoge kant dan volgens jou?

Zoals in een vorige discussie grappen werden gemaakt over het vakkenvullen bij de AH, jaja, ik ben er ook een… mijn uurloon is ook wat minder dan 60 euro per dag, tis meer zo’n 5 euro per dag en dan nog niet eens elke dag in de week… en btw bedoel ik ook niet de airmasters, maar de Flightmaster, die zijn er voor ongeveer 150 tot 170 euro te vinden, maar mijn vraag is dus of dat een beetje een goede kwaliteit heeft voor dat geld

http://www.timeshop24.de/adee-kaye-flightmaster-chronograph-ak47nmbb-p-490-1.html?sessID=5c123e1a9800cc9111c40f1a87fa144b

Dit is 'm, het is zo’n Navitimer Spinoff, maar iig geen replica/nepper, dus geen boze reacties over het proberen de pimp te zijn met een navitimer…

He dude,

(oudere die probeert koel te tiepen…)
Als jij voor 5 Euro per dag werkt, en een horloge overweegt van €150,- betekent dat dat je maar liefst 30 dagen wilt werken voor dat klokje.
Dat is pas echte liefhebberij !! Dan kan je met recht zeggen dat je er iets voor over hebt !

Respect !!

Bas (die zich gelukkig prijst met een iets hoger uurtarief…)

De kwaliteit is prima, maar zou hem wel bij bensontrade kopen dan zit je altijd goed als er iets mis mee is

Vind je die Poljots (http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,48947,49119#msg-49119) niet veel mooier?
Dan heb je ook nog een mechanisch uurwerk (wel even opwinden af en toe :)) wat is afgeleid van van een Zwitsers uurwerk (Poljot 3133/Valjoux 7734).

Een paar tientjes meer, maar dan heb je ook wat.

Groeten,

Stefan

Ik zou me nog maar even achter de oren krabben wat betreft die Adee Kaye. Valt duidelijk in de categorie plakmerken (zoek maar eens op met de zoekfunctie). Als je binnen een paar jaar toch weer een ander klokje wilt kopen, is het misschien niet zo erg. Maar voor een paar honderd euro kun je beter een Seiko of Poljot aanschaffen.
En er is nog wel meer keus.

ik ben overtuigd, het wordt geen ADK. Momenteel ben ik geinteresseerd in de Seiko Sportura. Zie ook mijn andere topic.
Ik hou jullie op de hoogte!

Op zich zijn die Poljots wel erg mooi ja, maar jullie vinden me misschien een krent, maar de prijzen die ervoor worden gevraagd vind ik wel hoog, misschien niet voor wat ze waard zijn, maar meer gezien wat ik kan betalen. Andere mensen hier zeggen van: dan maar een paar tientjes meer…, maar bij is een paar tientjes een hoger percentage van mijn bankrekening dan bij hun, dus iemand nog een in de aanbieding voor rond de 160, 170 euro, wel die Blue Angels Versie dan…

Op marktplaats een blauwe of zwarte uitvoering voor € 175,-- bij Watchmore.
Dat is, als ik me niet vergis, Vreugd2.

groet,
Peebee.

Bij die blauwe van die knakker op marktplaats, op die 3e foto lijkt het of die achterkant al wat krasjes heeft, en bij die 2e foto lijkt het horloge bruin aan de linkerkant, of is dat de weerspiegeling van omgeving en fotograaf?? En nog een vraagje, kan je aan deze plaatjes zien of het wel een echte is, want een nieuwe voor deze prijs en het feit dat ze sowieso ook in gelimiteerde oplage zijn verschenen, lijkt mij wel verdacht, maar ik heb er dan ook (nog) geen verstand van. Bovendien staat er ook niet bij dat er papieren bij zitten of ook maar enige garantie

Ik denk dat het wel betrouwbaar is hoor. (bij mijn weten) worden Poljots ook (nog) niet nagemaakt. Poljot werkt ook vaak met genummerde gelimiteerde oplages, dat is (volgens mij) onderhand meer regel dan uitzondering.

Wat prijs betreft: Poljot is een merk dat veel op internet word verkocht en daardoor kunnen de prijzen (net als andere Russen trouwens) flink variëren van verkoper tot verkoper, het hangt er volgens mij meer vanaf wat de verkoper inkoop heeft betaald, dat wat de cataloguswaarde is.

Garantie weet ik alleen niet hoe dat zit eigenlijk, kun je misschien het beste aan de verkoper vragen.

Groeten,

Stefan

peebee Schreef:

Op marktplaats een blauwe of zwarte uitvoering
voor € 175,-- bij Watchmore.
Dat is, als ik me niet vergis, Vreugd2.

groet,
Peebee.

Is Watchmore dus Vreugd2? Handig om te weten, want hij biedt toch altijd toch wel mooi klokkies aan!

Ja. Zijn prijzen zijn lager dan verschillende op dit forum bekende aanbieders (Kampmann, Levenberg) in Duitsland.

groet,
Peebee.