Adem in en tel tot 10

image

4 likes

Ik mediteer toch al snel een paar maanden over de potentiële aankoop van een horloge. Geduld is een schone zaak!

1 like

Als hij boven aan het lijstje staat en er komt een mooie aanbieding voorbij is het soms in secondes besloten. Maar voordat ze boven aan de lijst staan kan jaren aan twijfel en heroverweging aan vooraf gaan :sweat_smile: :rofl:

Varieert van 10sec tot maanden…
Voorwaarde is wel, altijd eerst live zien en passen.

Ligt heel erg aan het bedrag en de emotie die ik bij het zien krijg. Alles boven de €500 denk ik wel even een tweede keer na en daaronder vrijwel nooit.

Ik heb een horloge (€3k+) op het oog die ik in principe in 1 keer kan aftikken, maar nu al zeker een maand op afstand hou. Wil ik hem wel/niet? Eigenlijk wil ik hem even in het echt zien. Ga ik nu al afspreken, wacht ik nog even? Lastig.

2 likes

Als ik een horloge koop dan zeg ik tegen mijzelf voorlopig een jaartje niks. Alleen na 2 weken ga je toch weer plaatjes kijken en dan weet je dit ga ik geen jaar volhouden. :upside_down_face:

3 likes

Van minuten tot jaren, geen pijl op te trekken…kwaliteit van de deal speelt wel mee in de snelheid…

Nu nog in de oriëntatiefase maar binnenkort weet ik het.
Het lijkt me wel vervelend dat je na aankoop ontdekt dat er nog mooiere uitvoeringen bestaan.
Om dit te voorkomen probeer ik goed te onderzoeken.

Hij moet het liefst 1 seconde na mijzelf overgehaald te hebben in gedachten op de mat liggen.

Vintage koop ik impulsief, zeker als het iets is wat niet heel vaak voorbij komt. Zo heb ik mijn UG diver van iemands pols afgekocht binnen een uur nadat ik 'm een berichtje stuurde. Verkoper bleek een dag in Amsterdam te zijn met dat horloge om. Direct gekocht.

Keuzes waar minder haast bij zit, kan ik maanden over doen.
Mijn conclusie is meestal dat ik het horloge dan eigenlijk niet genoeg wil hebben.

Ligt eraan hoe vaak de advertentie een :up: krijgt, of de prijs aantrekkelijk genoeg is, of ik nog kan afdingen, of soms al als ik een idee krijg wat ik ermee kan doen :grin:

Haha. Krijg van mijn vrouw vaak dat laatste naar mijn hoofd geslingerd.
Heeft volgens haar trouwens betrekking op de gehele mannelijke bevolking.

1 like

Vandaar je profielfoto :sweat_smile:

1 like

Minuut of 10 of zo.

Ik koop voornamelijk vintage en bij gewilde/zeldzame exemplaren heb je niet echt lang bedenktijd.

:joy::joy::joy:

Wat een fantastisch mooi ding is het toch… Blij mee? Kritische kanttekeningen?

1 like

Is die er ook ‘op staal’ ?

1 like

Ik had deze regel nog niet. Maar denk dat hij wel goed voor mij zou zijn. Ben soms iets te impulsief :sweat_smile:

Die bestaat niet.

Die bestaat wel en dat is de 126719BLRO Meteorite