Hoe lang hebben jullie geduld met het aanschaffen van een nieuw horloge?
Ik probeer voor mijzelf de regel; minimaal 7 dagen kijken en dan pas trekker overhalen, aan te houden.
Hoe lang hebben jullie geduld met het aanschaffen van een nieuw horloge?
Ik probeer voor mijzelf de regel; minimaal 7 dagen kijken en dan pas trekker overhalen, aan te houden.
Ik kan er letterlijk jaren over doen, maar dan zijn het wel de āduurdereā modellen. Ik vind zoān aanschaf dan zo belangrijk dat ik alles afweeg.
Geen.
Iemand mijn Willard kopen?
Ik merk dat ik een horloge moeilijk aanschaf zonder te passen. Dan kan het weken duren. Ga ik passen dan ben ik om en neem ik hem meteen mee⦠haha
Welk horloge twijfel je aan?
Dat is bij mij persoonlijk afhankelijk van de deal. Als ik het gevoel hebt dat er nu een topstuk voor een topprijs voorbij komt sla ik sneller toe. Maar dan gaat het vaak om bedragen <1k hoor.
Je bedoelt die 36mm two-tone Willard met blauwe plaat? Tuurlijk, neem ik wel over
Ik droom ervan als het niet financieel toereikend is en sla toe als het wel toereikend is.
Herkenbaar. Ook voor andere aankopen. En wat bij mij ook meespeelt is het besef dat de oriƫnteringsperiode die aan het kopen voorafgaat onlosmakelijk deel uitmaakt van de pret. En dat na een aankoop je toch weer je aandacht op iets anders zal richten en alles weer herbegint.
Van een paar minuten tot een paar jaar.
Ik heb heel weinig geduld.
Dan is een horloge ten alle tijden onzin om aan te schaffen
Als ik dat zou hanteren zou ik nooit een mooie vintage scoren
Oh ja?
Ik herinner me inderdaad nog een
Veels te kort
Totdat de holy grail om je pols belandt
Het is altijd hetzelfde verhaal. Als ik ergens mijn pijlen op heb gezet is de rust weg.
when you know, you know.
geen idee meestal koop ik impulsief
Als een horloge van je āwish listā voorbijkomt in de blauwe hoek dan sla je best snel toe. Anders hangt het er wat vanaf van het horloge, de beschikbaarheid en ook het budget. Indien er geen haast is, dan neem ik doorgaans wel mijn tijd om te laten bezinken en het horloge te āonderzoekenā. Kan best weken/maanden duren.