Adem in en tel tot 10

Hoe lang hebben jullie geduld met het aanschaffen van een nieuw horloge?

Ik probeer voor mijzelf de regel; minimaal 7 dagen kijken en dan pas trekker overhalen, aan te houden.

11 likes

Ik kan er letterlijk jaren over doen, maar dan zijn het wel de ā€œduurdereā€ modellen. Ik vind zo’n aanschaf dan zo belangrijk dat ik alles afweeg.

8 likes

Geen.
Iemand mijn Willard kopen?

19 likes

Ik merk dat ik een horloge moeilijk aanschaf zonder te passen. Dan kan het weken duren. Ga ik passen dan ben ik om en neem ik hem meteen mee… haha

Welk horloge twijfel je aan? :innocent:

Dat is bij mij persoonlijk afhankelijk van de deal. :sweat_smile: Als ik het gevoel hebt dat er nu een topstuk voor een topprijs voorbij komt sla ik sneller toe. Maar dan gaat het vaak om bedragen <1k hoor.

1 like

Je bedoelt die 36mm two-tone Willard met blauwe plaat? Tuurlijk, neem ik wel over :wink:

2 likes

Ik droom ervan als het niet financieel toereikend is en sla toe als het wel toereikend is.

1 like

Herkenbaar. Ook voor andere aankopen. En wat bij mij ook meespeelt is het besef dat de oriƫnteringsperiode die aan het kopen voorafgaat onlosmakelijk deel uitmaakt van de pret. En dat na een aankoop je toch weer je aandacht op iets anders zal richten en alles weer herbegint.

1 like

Bij de aanschaf van deze 2 seconden.

18 likes

Van een paar minuten tot een paar jaar.

:slight_smile:

Ik heb heel weinig geduld.

image

10 likes

Dan is een horloge ten alle tijden onzin om aan te schaffen :yum:

1 like

Als ik dat zou hanteren zou ik nooit een mooie vintage scoren :joy:

1 like

Oh ja? :joy:
Ik herinner me inderdaad nog een

6 likes

Veels te kort

Totdat de holy grail om je pols belandt

Het is altijd hetzelfde verhaal. Als ik ergens mijn pijlen op heb gezet is de rust weg.

3 likes

when you know, you know. :smile:

2 likes

geen idee meestal koop ik impulsief

Als een horloge van je ā€˜wish list’ voorbijkomt in de blauwe hoek dan sla je best snel toe. Anders hangt het er wat vanaf van het horloge, de beschikbaarheid en ook het budget. Indien er geen haast is, dan neem ik doorgaans wel mijn tijd om te laten bezinken en het horloge te ā€œonderzoekenā€. Kan best weken/maanden duren.

1 like