Enige tijd begeef ik me als spook op dit forum. Nu ik een account heb aangemaakt, stel ik me voor. De reden van het bezoeken van dit forum is het vergroten van mijn kennis, met name ten aanzien van vintage horloges. De horloges die ik nu draag zijn allemaal “modern”. Ze geven de tijd keurig aan, maar je weet niet of ze de tand des tijds zullen doorstaan.
Sinds een jaar ben ik geïnteresseerd geraakt in vintage dress ('40, '50 of '60) en enigszins in divers. Wellicht zal ik ooit een Patek 3448 aanschaffen Vooralsnog zijn het bijvoorbeeld Omega of Longines die in mijn budget passen. De Seamaster 30 en Seamaster 600 van gschoots en Frans53 zijn echt adembenemend! De aanschaf van een dergelijk horloge is mijn volgende doel.
Ik ga ervan uit hier nog veel bij te leren en wellicht vind ik hier tevens mijn eerste vintage horloge!
Welkom op HF. Mooie ambities en een leuke collectie al, zo te zien. Hoewel ik het lastig vind om alle horloges op je foto te identificeren. Wil je daar nog iets over vertellen?
Welkom Adesso! Korte toelichting op de collectie wordt inderdaad ook gewaardeerd omdat ze net te vaag zijn op de foto en het volgens mij best een leuke collectie is!
Natuurlijk wil ik nog wat vertellen over de horloges! Het zijn geen bijzondere uurwerken (beperkte oplage, plek in de geschiedenis, waardevol €, etc.) voor het grote publiek, daarentegen zijn ze wel bijzonder voor mij omdat ik deze horloges niet zomaar heb gekocht. Achter iedere aanschaf zit een verhaal (ik zal ze jullie besparen). Sommige heb ik al bijna tien jaar, en ik draag zo nog allemaal even graag. Van links naar rechts:
Esprit Equalizer Silver Chrono (gekocht in 2006)
Esprit Equalizer Black Chrono (eveneens gekocht in 2006, had origineel een zwart lederen band die een paar jaar geleden is vervangen door een stalen band)
Danish Design IQ12Q712 (gekocht in 2007, had origineel een cognac lederen band)
Dugena Nautica 4167821/M (gekocht in 2012 met origineel een zwarte N.D.limits strap)
Hugo Boss Moonphase Square (2013)
Daniel Wellington Classic Sheffield (2014)
Ik kom trouwens net terug van een salsa party in Apeldoorn. Voornamelijk spreek je daar vrouwen, maar kon het niet laten om een onbekende man aan te spreken op z’n vintage horloge. Bleek een prachtige De Ville te zijn. Wellicht iemand van HF?