adib horlogerie atelier oisterwijk

Ik heb onlangs een aantal horloges weg gebracht naar adib horlogerie atelier in Oisterwijk.
De eerste kennis making liep niet helemaal zoals gepland, ik bracht 2 horloges: 1x kroon reparatie en 1x service + schoonmaken. Afgesproken dat het 3 weken zou duren, het werden er 10 en maar 1 horloge was klaar. Voor de rest was ik redelijk te vrede dus heb hem toch een 2de kans gegeven en nog een horloge achter gelaten voor ultrasoon reinigen, wederom afgesproken dat alle 2 de horloges klaar zouden zijn in 3 weken. Dit keer werd de afspraak nagekomen en waren ze klaar.
Ondanks de stroeve start wil ik hem toch aanbevelen, alle horloges zijn correct gerepareerd.
In de kroon reparatie heeft adib veel meer uren in gestoken dan voorzien was zonder de afgesproken prijs te veranderen. Communicatie kan soms wat beter maar na hem daarom geattendeerd te hebben ging het daarna beter. Hij is nog jong en lerende, prijzen zijn redelijk, werkt aan huis en daarom gun ik het hem. Ga ik de volgende keer er weer naartoe? Ja zeker.

1 like

Wel was ik even bezig met het mechanische hand opwinder uurwerkje. Er was een fout bij de opwinding dat moest opgelost worden, de stift zat volgens mij klem. Ook de datum en de dag kransen moesten hersteld worden, door middel van het veertje sterker te maken. Dat was even een gedoe en dat had wat langer de tijd nodig. Ook waren er onderdelen bij gekomen en veel extra uren. Maar uiteindelijk was het mooiste toen het uurwerk weer functioneerde. Dat was een mooie uitdaging.

1 like