Adolf Schild in MGBM Geneve kast

Hallo
Wie van onze movement kenners kan me zeggen welk type dit is ? op het uurwerk staat AS op maar verder geen nummers of tekens ,in werkende staat, sec.wijzer is niet de originele.Diameter is ongeveer 28,4 mm.



In de kast is een reparatiedatum gekrast …/29 dat kan dus overeenkomen met de tijdzone dat die MGBM of voluit Manufacture Genevoise de la Boite de Montres bezig was.
Pierre.

1 like

Het zou AS cal 137 kunnen zijn.

Bij jouw uurwerk staan een paar onderdelen in spiegelbeeld, dat komt waarschijnlijk omdat het uurwerk op de afbeelding de kroon op 12 uur heeft zitten.

Bedankt diashock ! ,de gelijkenis is er,de dialkant is zoals je schrijft in spiegelbeeld mits enkele verschillen,een goede start !dat calibre 137 komt dat overeen met 28,4 mm.(ong ) Ik was altijd op naar een 12 1/2 ‘’. voor alle duidelijkheid dit is geen omgebouwd zakhorloge dus geen pin set
Pierre

Ik zie het al, de foto in het boek, van de wijzerplaatkant is spiegelverkeerd afgedrukt, dat kwam/komt vaak voor.

Ik heb ook zo’n soort horloge en volgens mij met hetzelfde uurwerk.

3 likes

Die ziet er ook nog gaaf uit. :+1:

Is dezelfde op enkele details na ,ook een MGBM kast ? plezant ! juist op het movement bij jou staat swiss made op en bij deze niet .heb jij nog meer informatie ?
Pierre

Dit staat er in.

Verder weet ik er ook niets van.

Zo zie je maar twee op elkaar lijkende horloges met dezelfde motor die toch een verschillende manufacture hebben waar ze gemaakt zijn
Pierre

Bedankt ik heb met je gegevens wat rondgeneusd er zit dus een 137 in :smiley_cat:
Goede informatie gevonden bij vintagewatchstraps .
Pierre

Ja klopt, op die website is veel te vinden.
Ik heb er ook twee, eentje met kast uit zilver, daar moet nog aan gesoldeerd worden, en een met stalen kast.

3 likes

Die zilveren toch geen borgel case ?

Nee het is geen Borgel kast.
Het is Engelse kast, het uurwerk is met een scharnier aan de kast bevestigd, maar die is afgebroken.
Ik heb als voorbeeld een afbeelding van vintagewatchstraps gebruikt, de kroon steekt bij mijn exemplaar buiten de kast.

1 like

Mijn Marcks & Co gezien bij borgel cases op vintagewatchstraps

Welke Marcks & Co is het?
Is dat een zakhorloge of polshorloge?

Polshorloge bij ’ companies ': Borgel 1 : Francois and Louisa Borgel

1 like