Beste Forumleden,
Een kennis van mij wilt de kroon van zijn horloge in een ander kleur.
Hebben jullie misschien een adresje in Nederland die ervaring heeft met het customizen van horloges of sieraden?
Bedankt voor alle tips.
GR Thomas
Beste Forumleden,
Een kennis van mij wilt de kroon van zijn horloge in een ander kleur.
Hebben jullie misschien een adresje in Nederland die ervaring heeft met het customizen van horloges of sieraden?
Bedankt voor alle tips.
GR Thomas
Iedere horlogemaker kan een nieuwe kroon installeren.
Misschien heb je iets aan dit draadje?
Dat klopt, maar het kroontje wilt hij in een andere kleur laten spuiten/coaten.
Bedankt voor de tip, ik heb met hun contact gehad. Dit kan eventueel een optie zijn.
Zij zouden de helle kroon kunnen coaten.
De voorkeur gaat uit om alleen het blauwe steentje van kleur te veranderen. Dat kunnen ze niet omdat dat te fijn werk is voor een coating.
Het betreft de onderstaande kroon van een Cartier Tank
Bedankt voor de tips!
Dit plan is zoals de Mercedes-ster van je auto trappen. Of met bruine, watervaste stift een paardenflats onder het logo op je Ferrari tekenen. Sommige dingen moeten gewoon in ere blijven!
Als dat mijn Carrier tank was had ik em geel laten coaten met een zebra motief op de wijzerplaat!
Of zoals @mafkees al schrijft: dat is een geweldig horloge; gewoon afblijven en lekker mee schinen!
Welke kleur wil hij dan hebben? Ik zou wel een keer rood willen proberen.
Maar dan moeten de wijzers wat mij betreft ook rood gemaakt worden.
Ehhh… Dat ga je toch niet veranderen bij zo’n horloge?
Dan zou ik in ieder geval de originele kroon wel bewaren. Het is geen SKX die je net als een Honda Civic gaat tsjoenen met aftermarket meuk
Ben het compleet met jullie eens, zelf hou ik van alles origineel mogelijk houden.
Toch wilt hij hem naar zijn eigensmaak maken, wat hij hellemaal zelf moet weten .
Bedankt ieder geval voor de hulp tot nu toe!
De SDGM001 en 003 hebben een soortgelijke kroon met een onyx.
Misschien de kroon daarvan gebruiken?
Goeie tip, ik ga er naar kijken. Lijkt mij niet dat dit zonder modificatie past.
Die zullen veel te groot zijn. Dat zijn echt knotsen.
Ik zou ermee naar een goudsmit gaan. Die kan er vast een ander steentje in zetten.
@Watchmaster het beste wat je kan doen dat het meest effectief en efficiënt is
Je vriend verwijderen uit je leven… En dit planeet
Nagellak.
Dan kan je het steentje tot St.-Juttemes in steeds een ander kleurtje lakken
Is trouwens wel eens in het echt gedaan met de Hanhart Pioneer chrono.
De zgn. Red Pusher.
Jaa bedankt voor de tip, dat zou eventueel zeker een goede optie zijn👍
Neem eens contact op met Cartier in PC Hooftstraat in Amsterdam (020 670 3434).
Zij kunnen je vast wel vertellen of er een kroon met een andere steen beschikbaar is. Ik meen dat er ook een zwarte steen mogelijk is.
Succes