Adres om saffierglas Breitling te vervangen

Beste forumleden,

Ik kan voor een mooie prijs een jaren 90 Breitling Colt automatic overnemen. Het horloge heeft door de leeftijd natuurlijk redelijk wat gebruikerssporen, voor mij geen ramp omdat ik voornemens ben hem als beater te gebruiken.
Het enige wat me stoort, is dat er 2 duidelijke krassen in het glas zitten.
Als ik online op referentienummer ga zoeken zou dit toch wel echt saffierglas moeten zijn
Nu vroeg ik mij af of er hier via het forum iemand te vinden is die het glas voor mij kan vervangen voor een nieuw saffierglaasje.
Hoewel ik weet dat het hier misschien vloeken in de kerk is, is het voor mij in dit geval geen probleem als dit gebeurt door een niet erkende Breitling reparateur en hoeft het glas ook niet origineel Breitling te zijn.
Wie o wie zou mij hiermee kunnen helpen, en met welke kosten moet ik ongeveer rekening houden?

Alvast dank allen😊

Ripassa Vught, officieel Breitling gecertificeerd service centrum, met een bourgondische sympathieke instelling en correcte prijzen en doorlooptijd

1 like

De krasjes zijn wellicht niet in het glas maar in de AR coating aan de buitenkant van het glas.

Als het je niet zou storen kan je ook gewoonweg de AR coating laten verwijderen, is ook zelf te doen.

Ik ga dit later wellicht ook doen met mijn Breitling na de service.

AR coating aan de buitenkant van (saffier)glas zal ik nooit begrijpen, al zeker niet op een toolwatch

2 likes

Goed je bezel afplakken en een poosje stevig doorboenen met Polywatch. Eenmaal begonnen, kun je niet terug! Belangrijke beslissing.

2 likes

Ik heb kort geleden 2 horloges laten servicen door Jeroen Ruijpers van WRSR in Maastricht. Heeft in het verleden meen ik ook voor Breitling gewerkt. Informeer eens bij hem. Afstand hoeft geen probleem te zijn want kan afgehandeld worden via Mikropakket. Mijn ervaringen zijn iig positief.

1 like

Is voor mij DE reden een Breitling te kopen! Hebben de beste AR!!!

Zonder is het gewoon een horloge als elk ander!

Nee, de AR hoort erbij! Niks mooier als dat het glas verdwijnt en je denkt ze hebben het vergeter erik te doen!!!

3 likes

Ik heb zelf uitstekende ervaringen met @Horloge24, die kan dit vast voor je in orde maken.

1 like

Bedankt allen voor het meedenken😊
Helaas laat verkopende partij ineens niets meer weten, ondanks een eerder akkoord. Ik wacht nog heel even af, maar heb nu in ieder geval goede input mocht het alsnog tot een deal komen.

2 likes