Adres voor OEM onderdelen /service Seiko JDM

Hi!
Iemand een idee waar je OEM onderdelen kan bestellen? Ik ben op zoek naar OEM bezel inserts voor:

SBDC053 of SPB053
SBDC061 of SPB077
SBDC007 of SBDC029

Daarnaast vroeg ik mij af of er mogelijkheden zijn om JDM Seiko modellen te laten servicen bij Seiko zelf… wellicht dat iemand daar ervaringen mee heeft.

Groet!

Plaatje voor de sfeer
IMG_5796

2 likes

Ik weet niet of Perry nog handelt, zijn website is al enige tijd van de wiu melding voorzien (en hier komt hij niet meer), maar je zou hem eem bericht kunnen sturen.
https://www.misterlimited.com
Zoals in het Seiko topic al opgemerkt werd, je kunt de inserts niet los kopen, enkel met de bezel eraan vast.

2 likes

Goede tip! Ik ben bekend met Perry, maar door zijn lange afwezigheid hoopte ik op een ander lijntje.

Antwoord op je hoofdvraag heb ik niet, maar denk dat dit lastig is.

Het servicen zou geen probleem hoeven zijn. Ik heb wel ervaring met Vaessen in Heerlen. Zijn tevens AD van o.a. Seiko.

1 like

Dit zou me ook van pas komen, ga dit draadje even volgen.
Enige tijd geleden een nieuwe bezel proberen vinden voor mijn spb079, maar niets gevonden.

Yobokies heeft keramische liggen, in blauw en zwart. Ik verwacht dat je dat al wel gevonden had! Voor OEM materiaal moet ik nog doorzoeken, al heb ik weinig hoop.

Gebruikte OEM bezels zou ik ook al tof vinden overigens.

1 like

Klopt, maar wil enkel een OEM vervanging

Ik zou het gewoon bij een AD proberen na te vragen. Denk dat de prijzen vergelijkbaar zullen zijn wanneer je elders wat vindt.

1 like

Ik kocht in 2018 een vervangende bezel+insert voor de sbdc051 en die was toen al bijna €162,- bij Seiko. Zal inmiddels nog wel iets gestegen zijn.

1 like

Ik ga een lijntje uitgooien bij een AD!

1 like

Maar het kan ook geen kwaad om de vraag bij Seiko Nederland neer te leggen. Die zijn over het algemeen zeer communicatief en behulpzaam.

1 like

Automatisch antwoord: Japanse modellen in EU service en onderdelen

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en streven ernaar deze binnen 3 werkdagen in behandeling te nemen/te beantwoorden.

Ik zal een update geven t.z.t.!
Cc @Bahi

1 like

Er is een hoop mogelijk, zie antwoord samengevat:

Herstelling van JDM modellen wordt in NL in behandeling genomen, en door Seiko verstuurd naar Japan mocht blijken dat dit in NL niet gedaan kan worden.

Mocht je aanvraag hebben om bijvoorbeeld een onderdeel te laten herstellen, voor een model wat uit het assortiment is, moet het horloge eerst opgestuurd worden zodat dit “onderzocht” kan worden of deze onderdelen nog elders verkrijgbaar zijn.

SPB079J1 bezel is nu geen voorraad van, indicatie is maart. De bezel wordt zoals gesteld werd hier, compleet geleverd inclusief ring en inlay. Geen andere mogelijkheid @Bahi

“Voor meer informatie over prijsindicaties, willen wij u graag doorverwijzen naar een Seiko dealer in uw omgeving. Omdat wij een groothandel zijn en enkel inkoopprijzen hanteren voor onze dealers, kunt u hier terecht voor meer informatie. Tevens kan de uitgekozen Seiko dealer de horloges eventueel naar ons opsturen voor onderzoek als u dit zou wensen.”

Ik heb gelukkig een dealer hier in het dorp zitten, waar ik met vragen terecht zou kunnen… maar heel eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de toko. Iemand ervaring met een goede AD in de buurt van Etten-Leur?

1 like

Ik dacht dat ik ergens al Watch Plaza voorbij had zien komen, maar misschien was dat ‘n ander topic. Bij deze in ieder geval >

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.