Adres voor onderhoud Rolex Datejust gezocht centraal Nederland

Beste medeforummers,

De vriend van mijn zus heeft een mooie Rolex Datejust van 13-15 jaar oud, destijds nieuw gekocht. Hij is niet armlastig maar toen hij voor een offerte onderhoud bij Schaap & Citroen is geweest trok hij bleek weg toen hij hoorde wat het gaat kosten. Volgens hem kon hij dan net zo goed een nieuwe kopen.

Mijn vraag voor hem is, wie in de omgeving van Tiel kan een goede onderhoudsbeurt laten uitvoeren voor een correcte prijs. De Rolex ziet er goed uit en loopt verder goed maar hij realiseert zich goed dat een beurtje wel een keer nodig is, zeker omdat hij deze dagelijks draagt.

Alvast bedankt voor jullie input.

Deze horlogemaker zit in de buurt,informeer even bij hem.
Vele goede berichten over gehoord(en gelezen),

Horlogemakerij Rijsman
Nico Rijsman
Westersingel 29
4101 ZG Culemborg
0345-519884

Of Pikotech in Uden.
Ik heb een horloge die daar is geserviced volgens de vorige eigenaar en loopt uitstekend.

http://www.pikotech.nl/site/nl/pages/home

Hé, een andere liefhebber uit Tiel! Leuk!

Heb ook goede ervaringen met Nico. Snel, vakkundig en uiteraard een eerlijke prijs. Bovendien een half uurtje rijden via de A15/A2. Binnendoor kan uiteraard ook :slight_smile:

Bedankt voor de tips, deze worden doorgegeven. :slight_smile:

Een DJ service bij S&C kost toch €450? Daar koop je zeker geen nieuwe voor ;).

1 like

Beter om bij een AD te blijven wanneer je zeker wilt zijn van originele onderdelen. Rolex zal de klok later dan ook niet meer willen servicen: niet origineel meer. Of problemen bij doorverkopen.

Probeer eens een prijsopgave bij een andere dealer dan S&C. Na 15 jaar dagelijkse trouwe dienst is € 400-500 toch niet zo heel apart. Het blijft natuurlijk wel Rolex, is geen Fossil.

stitch Schreef:
Of problemen bij doorverkopen.

Waarom denken zoveel mensen altijd meteen bij doorverkopen. Sommige mensen komen een horloge echt voor zichzelf hoor. Zonder de intentie om door te verkopen en als deze al 15 jaar in bezit is ga ik er vanuit (aanname) dat deze ook niet verkocht zal worden. Er is ook nergens een bedrag genoemd wat de schoonbroer zou moeten betalen.

Ik kan van hier uit de opmerkingen van mcfr alleen maar onderschrijven.

mcfr Schreef:

Waarom denken zoveel mensen altijd meteen bij
doorverkopen.

och, niet alleen maar als ik zn relaas zo lees. maar denk dat t meer als n opsomming is v waarom je em beter bij n ad kunt laten servicen. wie weet wilt ooit de erfgenaam v je klokje em verkopen/inruilen. zo n ouwe roestbak… daar moet natuurrrrrrlijk n blinkende giga grote fossil voor in de plaats komen :+