Adresjes in Leiden?

Vrijdag een dagje Leiden gepland. Zijn daar nog aanraders voor horloges?

Leiden toffe stad, niet veel gezien op gebied van horloges of ik ben er langs gelopen zonder het te zien.
Zaterdags toffe markt, maar dan voor lekker maatje met uitjes

Ben er nog niet eerder geweest, maar wat ik online zo lees, lijkt het een beetje klein Utrecht: grachtjes, studenten, fietsen.
Zou mooi zijn om ergens ook wat klokjes te kunnen kijken, al was het Hilfiger :slight_smile:

1 like

Volgens mij dat ze in leiden een aantal van die vintage en tweedehandswinkels hebben. Misschien dat je daar een verloren parel vindt. :wink:

Tijdloos, Hoge Woerd 115. Algemene vintage-winkel (vooral klein meubilair en dergelijke) met ook een paar horloge-vitrines. Al jaren niet meer geweest. Stevige prijzen. Toch de moeite om in elk geval even te kijken! Ligt net iets buiten het centrum, maar nog wel te belopen.

Tijdloos is zeker een aanrader. Eigenaar is een goede horlogemaker die ook reparaties doet voor bijvoorbeeld de grote amsterdamse vintage horlogewinkels. Betrouwbaar adres met leuk (maar niet al te groot) assortiment.

Ik woon in Leiden en dat met veel plezier, maar qua horloges komen we er bekaaid af.

Tijdloos is idd de beste tip. Mooi assortiment van vintage.

Verder is er nog juwelier Rob van Gerner, Breestraat 90. Die is oa dealer van Fortis. En de Gunst zit op de Nieuwe Rijn 7, die heeft bijv. Fromanteel in de etalage staan.

Voor batterijtjes en bandjes op maat maken ga ik altijd naar Juwelier van de Water aan de Hooglandse Kerksteeg 2. Die heet altijd wel wat Seiko in de aanbieding.

En dan is er in Zuid-West nog Juwelier Plessen. Dealer van o.a. Rado en Omega. Ik ben er ooit goed geholpen voor een nieuw glas in mijn Glycine en ik zou er weer heen gaan, maar ik geloof dat hier op HF de meningen over Plessen op zijn zachtst gezegd verdeeld zijn.

In de Haarlemmerstraat, de grote winkelstraat, zitten nog wel wat Lucardi-achtige zaken.

Veel plezier in onze mooie stad!

Dat moet goedkomen met al deze tips.
Tijdloos wil ik in elk geval bezoeken.
Eerst langs De boeddha in het Volkenkunde voor het niet materialistische, en dan naar Tijdloos. Beetje contrast, maar dan is het ook weer ‘in balans’.

Het horlogegedeelte van van Gerner is helaas dicht. De Gunst heeft tegenwoordig ook Junghans en Meistersinger.

Verder is het op horlogegebied erg karig hier :wink:

Vandaar dat ik via onze Horlogemarkt zoveel naar Leiden moet verschepen.
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Gelukkig geen adresje over het hoofd gezien!

1 like

Wow, was een vermoeiend dagje. Maar wèl een leuk dagje in Leiden. Mooie plaats, maar idd niet erg veel horloges te bewonderen.
Heb uiteraard eerst Tijdloos bezocht, en dat was zeker de moeite waard. Behoorlijk oude Omega’s, Mido’s, enkel Tissootje. Maar zoals verwacht echt véél te klein voor mij. Wat ik bijzonder vond is dat ze van enkele modellen ook de doosjes er bij hadden. Lijkt me zeer verzamelwaardig.
Siebel ben ik niet eens binnen geweest. Erg kleine zaak, en voor mij geen interessante merken.
Ook bij Rob van Gerner, Van de Water en bij De Gunst geweest. Genoeg om te bekijken.
Heb me weten in te houden, en alleen “kijken, kijken, niet kopen”. Momenteel heb ik een Tissot Luxury bovenaan de shortlist staan, dus kan de fondsen beter even vasthouden.

1 like

Goed dat je het naar je zin gehad hebt. Kom gerust nog een keer terug.

Gaan we zeker doen. Ik verbaas me er telkens over hoe gemakzuchtig mensen zijn. Auto tegenover Haagweg gratis geparkeerd, net buiten betaald parkeren gebied. Is 12 minuten lopen vanaf centrum. Bosjes bezoekers zetten hun auto dan op Haagweg parking a raison van dik € 10 voor 5 uur, want dan heb je gratis shuttle naar het centrum. Koop ik liever koffie met gebakje voor.

1 like