Gelijkaardig maar iets comfortabeler ![]()
Impressive! Anyway, hier op het forum zit ook iemand die van die Rolexbanden oplast, misschien dat een kast wel easypeasy is? Moet je je wel in het griezelige groene gedeelte wagen ben ik bang…
Och, het mag wat kosten om hierin een toertje te maken:
Lekker hoor. Ik zou mij de postzegels besparen haha. Heerlijk ding.
Hij rijdt wel goed ja. Kleine aanpassing gedaan, nu 400pk en 850Nm. Blijft een containerboot natuurlijk, en de gasrespons is heel rustig.
Dat is het polijstproces waarmee scherpe randen hersteld worden. Dit gebeurt op de vlakke kant van een relatief harde schijf in plaats van de ronde kant van een zachte schijf (zoals bij normaal polijsten).
Het opbrengen van materiaal heet wel degelijk laserlassen (laser welding), en inderdaad, dat is een term waarmee je heel veel resultaten krijgt waar je niet per se naar op zoek bent.
Ben ook echt benieuwd naar de kosten hiervan. Bijvoorbeeld het op laten maken van de wijzerplaat heb je ook iemand voor uit de UK, echt een expert. Kosten hiervan gaan toch al snel naar de 250 - 300 euro, dan zie je dat het meestal pas financieel uit kan als je een horloge hebt van 2k+.
Daar ben ik dus met dat lassen ook benieuwd naar.
Ik heb een offerte gevraagd, en gebaseerd op de foto’s die ik stuurde dacht Dik dat dit op een 300-tal euro (exBTW) zou komen (onder voorbehoud natuurlijk, zonder de kast in de handen te hebben). Dat is misschien wel een slok geld voor het horloge waarvoor ik het zou willen laten doen, maar heel erg schappelijk vind ik (ik had het hoger verwacht). Het projectje is (zoals zovelen hier…) wat in de vergeethoek geraakt de voorbije maanden maar ik denk dat ik het in 2026 wel ga overwegen.
Ah? Wie dan?
Hier een voorbeeld van een Speedmaster relume door hem: