Advertentie foto’s


Dit kan je ook in een box maken bijvoorbeeld

3 likes

Oeh! Dat is ook gaaf.

Ja ik ben er bekend mee. Maar volgens mij worden 9 van de 10 via dropshipping vanuit China naar mij gestuurd. Dan bestel ik ‘m liever zelf op Ali.

1 like

Ik gebruik ook zo’n lichttentje. Deze foto maakte ik voor een van de HF fotowedstrijden. Een beetje spelen met licht, een mooie ondergrond kiezen en je komt een heel eind.

3 likes

:heart_eyes:
Wauw

Wat al gezegd is, een lichttentje doet wonderen. Zelfs het meest simpele model brengt al 100% verbetering. En beetje nabewerking helpt ook.

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ja daar heb je apps voor haha

Snap ik

Zoals Snapseed👍🏻

een studio zorgt ervoor dat je alles op je foto kunt controleren: compositie, belichting, scherptediepte, iso, aperture, sluitertijd

vraag anders die knakker die de fotocontest de laatste paar keer heeft gewonnen wat hij gebruikt, geen idee wat dat er voor een is, maar de resultaten zijn lekker

image

image

@Oni

2 likes

Wat doe je dan het meeste? Belichting?

Goeie tip, thx

Diffuus licht is het beste voor (horloge) fotografie omdat het beschikbare licht dan gelijk over de lens/sensor wordt verdeeld. Daarom zijn foto’s bij bewolkt weer (of in een foto tentje) meestal scherper dan in de volle zon. Horlogeglazen en glimmende kasten weerkaatsen alles, daarom probeer ik er altijd voor te zorgen dat de reflectie op het glas een effen achtergrond heeft, dat kan een wit plafond zijn of een grijze lucht.

Zeker geen professionele foto’s, maar ik ben hier best tevreden mee, uit de losse pols met mijn telefoon (Oneplus 7t).


Let op de reflectie van mijn hand in de glimmende bezel :grimacing:


Hier een reflectie van mijn telefoon op de kast en mijn hand op de lug

9 van de 10 keer post ik een foto niet zoals ik hem gemaakt heb. Ik crop meestal iets voor een betere compositie en pas de helderheid en schaduwen een klein beetje aan om het net wat strakker te krijgen (in Snapseed of gewoon direct in Google Photos).

6 likes

Snapseed is gebruiksvriendelijk, maar het loont misschien om je in Lightroom te verdiepen, zelfs LR mobile heeft enorm veel opties en is non destructief

3 likes

Mooie platen😍

Thanks voor de tip!

Oh en let op de tijd! 10.10 of 13.50 zijn standaard de beste ‘tijden’ als je kijkt naar de stand van de wijzers tov de tekst op de wijzerplaat. In mijn ervaring scheelt het per horloge.

1 like

Laat dat nu precies de situatie zijn die zo’n lightbox je geeft! Dat doet hij niet voor niets :slight_smile:

2 likes

inderdaad, die Puluz is bekleed met reflecterende bolletjes, dat geeft een uniforme verdeling van het licht van alle kanten, die stoffen tentjes hebben dat wat minder

image

1 like