Advies aan te schaffen horloge

Hallo,

Ik ben van plan om na vele jaren weer een horloge te gaan kopen. Mijn laatste was een Seiko titanium horloge.

Ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken om mij de juiste richting op te sturen.

Omdat ik vanuit mijn professie representatief moet zijn geldt dit ook voor mijn horloge. Ik zoek een horloge met fijne wijzers en niet van die grove. Het liefst ook een witte achterplaat en een bruine band.

Een budget is er eigenlijk niet maar denk aan een prijsklasse van 0 - 700 euro.
Mocht er echter een horloge zijn dit net overschrijd dan is dit wel op te rekken.

Ik dacht dat saffierglas het beste/hardste was (corrigeer mij als dit niet zo is) en als dat zo is gaat daar wel mijn voorkeur naar uit.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

Alvast bedankt!

Vr. gr.

Wim

Hallo Wim,

Heb je verder nog eisen wensen aan je horloge? Automaat/ quartz? Dag, datum aanduiding? Kastvorm of heb je eventueel al een horloge qua model op het oog?

Succes met de zoektocht.

Dag en datumaanduiding zijn wel gewenst.

Mijn voorkeur gaat uit naar een ronde kast en geen rechthoekige.

Automaat of quartz weet ik niet. Is hier een advies te geven?

Ik moest eigenlijk meteen aan een Tissot Visodate denken.
Leverbaar met witte wijzerplaat en bruin leren band.

Kwalitatief mooi horloge binnen je pricerange en voorzien van een degelijk uurwerk (automaat).

Linkje;
http://forums.watchuseek.com/f67/tissot-visodate-1957-heritage-collection-automatic-review-459020.html

Even naar beneden scrollen voor de review en goede foto’s
Prijs is rond de 450,-

wimbree Schreef:

Dag en datumaanduiding zijn wel gewenst.

Mijn voorkeur gaat uit naar een ronde kast en geen
rechthoekige.

Automaat of quartz weet ik niet. Is hier een
advies te geven?

de veel liefhebbers hebben n voorkeur voor mechanische horloges, zoals n automaat. alleen kunnen de meeste maar ongeveer 2 doorlopen. daarna moet je de tijd en datum weer goedzetten. ondanks dit vinden de meesten n mechanisch klokje tich zn charmes hebben.

in n quartz kan t batterijtje jaren zn werk doen en heb je er minder omkijken naar.

neem met de zoekfunctie ook eens n kijkje bij t ‘ehbo’ lijstje. daar staan nog meer dingen waar je aan kunt denken bij t zoeken naar n horloge.

http://forums.watchuseek.com/f357/my-new-hamilton-khaki-647855.html#post4726539

Deze zou ik kopen. Een Zwitsers mechanisch horloge. Als je hem elke dag draagt hoef je hem nooit goed te zetten. Valt ruim in je budget en als je hem zat bent kun je er altijd nog een stalen band op zetten.

Even zonder gekheid, als je een automaat wilt, duiker, dag en datum en ook nog eens een icoon: Seiko Monster!

Ruim onder je budget alleen je moet er wel van houden ;).

Het was natuurlijk een kwestie van tijd tot iemand “MONSTER” zou roepen, maar lees de criteria nog eens. Hij zegt duidelijk dat het horloge representatief voor werk moet zijn en fijne wijzers moet hebben, een monster is zo’n beetje het meest grove horloge wat je kunt bedenken.

Valt toch mee qua grofte? :wink:

In dat geval: Raymond Weil, fijn en toch representatief, moet voor rond de 700 nieuw/zeer jong gebruikt te krijgen zijn.

Davosa maakt echt ‘bang for the bucks’ horloges en zijn prachtig afgewerkt met hele mooie Zwitserse uurwerken.

Met saffierglas, automatisch eta 2834-2 en dag-datum aanduiding.

Succes!

Kijk eens naar de Mido Commander II serie of de Multifort serie.
Verdeler in Nederland is weg maar in Aken/Essen/Keulen zijn wel verdelers.
Heb je zeelieden dan wel diplomaten in je netwerk dan is er een tax-free conceptshop in de havenzone Antwerpen. Zie Mido.ch/point of sale/Antwerp/Sunny Europe NV
Aanvraag folder kan via E-mail maar je moet er wel achteraan bellen (Franstalig)+ prijzenlijst is in Zwitserse franken.

Folder??? : :+ Ik bedoel catalogus; een mooi boekje :); lekker bij je ontbijt naast de krant :wink:

Is het zo dat je die titanium Seiko dus jaren hebt gedragen? In dat geval kan ik me voorstellen dat je er tevreden over was en misschien weer een Seiko wilt. Wanneer het je niet uitmaakt of het een mechanisch of quartzhorloge is, dan is de keuze behoorlijk riant. Maar indien het per se een day date moet zijn, dan wordt de keuze ineens een stuk beperkter. Zonder dit laatste criterium moet ik na het lezen van jouw omschrijving direct aan de (vind ik) bijzonder fraaie Seiko SARB023 denken. Deze wordt standaard met een stalen band geleverd, maar is natuurlijk heel gemakkelijk te voorzien van een lederen band die jij mooi vindt.

Explore MrFitGuru

Wat ik verder een mooi ‘dressy’ horloges vind, is de Certina DS-1. Vind zelf de date-versie het mooist, maar hij is er dus ook in day date.

En de Certina DS Caimano.

Explore MrFitGuru

Voor al deze horloges geldt dat ze kwalitatief wel ongeveer het beste zijn dat je voor dit geld kunt kopen.

mooieklokjes Schreef:

Davosa maakt echt ‘bang for the bucks’ horloges en
zijn prachtig afgewerkt met hele mooie Zwitserse
uurwerken.
http://i1284.photobucket.com/albums/a571/mooieklok
jes/20131108_144631_zps1b2a4380.jpg

http://i1284.photobucket.com/albums/a571/mooieklok
jes/20131108_144600_zps95d875ae.jpg

http://i1284.photobucket.com/albums/a571/mooieklok
jes/20131108_144450_zpsfb14456e.jpg

http://i1284.photobucket.com/albums/a571/mooieklok
jes/20131108_144506_zpsa8e4b922.jpg

Met saffierglas, automatisch eta 2834-2 en
dag-datum aanduiding.

Succes!

Heeft ie ook een geschroefde kroon?

Mido Multifort Gent Automatic… ook met stalenband prima…

En weer een hele open vraag met dito reacties …

dit is net als: ik wil een nieuwe auto, liefst een witte, voor 0 tot 20.000,-. Oh ja en er moeten deuren in zitten …

Wat is je smaak? Je kan hier echt alle kanten mee op…

RoyE Schreef:

En weer een hele open vraag met dito reacties

dit is net als: ik wil een nieuwe auto, liefst een
witte, voor 0 tot 20.000,-. Oh ja en er moeten
deuren in zitten …

Wat is je smaak? Je kan hier echt alle kanten mee
op…

Ik zou een Alfa Romeo Mito overwegen, als het niet perse een nieuwe hoeft te zijn zou ik ook eens kijken naar een GT, 159 SW of Giulia van hetzelfde merk :slight_smile:
Succes met je keuze!

Bij een stijlvol horloge voor werkdoeleinden en voor ongeveer het vermelde budget denk ik aan:

Junghans Max Bill
Hamilton Intra-matic
Stowa Antea
Seiko SARB035
Tissot Le Locle

De opmerking dat ik een open vraag stel vind ik een open deur en dat er een vergelijking wordt gemaakt met een auto is flauw.

Ook bij de keuze van een auto kijk je in de praktijk rond je wat er zoal op de weg rijdt en dat doe je dan ongemerkt dagelijks.

Bij een horloge is het veel lastiger omdat ik niet iedere dag op iedere pols ga staren welk horloge iemand draagt, afgezien van de vraag of je het horloge goed kan bekijken.

Ik merk dat het heel lastig is om aan te geven wat ik wel/niet mooi vind. Dat blijkt wel uit het feit dat ik bij het rondzwerven op het internet dan ineens weer een iets grover horloge ook weer mooi vind of juist een fijn klassiek horloge weer iets te lief.

Ik waardeer jullie tips ten zeerste omdat ik naast de geijkte merken bekend raakt met voor mij onbekende merken.

De keuze zal niet zo eenvoudig zijn.

wimbree Schreef:

Bij een horloge is het veel lastiger omdat ik niet
iedere dag op iedere pols ga staren welk horloge
iemand draagt, afgezien van de vraag of je het
horloge goed kan bekijken.

ik wel :+