Advies aankoop vintage horloge

Ik zeg niet dat elke sm600 1250 euro waard is hé. Wat ik zeg is dat ze zeker wel 750/850 waard zijn mint en met verse service. Én dat is ook zo voor andere Seamasters, Devilles,… bovendien heeft de sm600 vanwege z’n design en proporties een hoop fans. Ik ben er ook één van.

Je moet me trouwens in het algemeen es aanwijzen welke vintage Omega in mint staat met service dat bedrag niet waard is. Dynamics, Devilles, Cosmics,… in dit ‘condition is everything’ klimaat gaan ze mint allemaal 750/850/950 waard zijn nu. En terecht.

Ik vind het horloge op chrono niet echt mint met de gespikkelde wijzerplaat en krasjes op de kast. :sweat_smile: Ik zie de devilles zo even snel op ebay ook wel voor minder gaan maar de prijzen op fora en chrono24 zal allicht hoger liggen. Dan zijn de Omega’s wel flink gestegen tov de andere merken.

Ja mint vind ik die sm600 ook niet hoor, raar dat de verkoper dat erbij zet. Zeer goed, ja, maar mint, nee.

Eigenlijk wel. Omega is een robuust bastion gebleken in deze tijden waar veel merken terug aan het zakken zijn :slight_smile:

Het is wel cool btw als je eerste vintage een Omega is…

Bedankt voor de tips! Ik zal nog eens verder gaan zoeken, want ondanks dat de omega dus aardig waardevast is, vind ik hem eigenlijk toch iets te duur

Het is misschien vloeken in de kerk in dit subforum, maar het hoeft niet perse een vintage horloge te zijn. Ik zoek een horloge met een eenvoudige, ingetogen en wat klassiekere uitstraling met een kleine diameter en daardoor kom ik al snel bij vintage uit, maar als een nieuw model aan die eisen voldoet is dat ook prima

Deze in 38mm, ruim binnen budget

Of misschien opzoek naar een tweedehands dealtje voor een Nomos

Je zou ook naar een vintage Tissot kunnen kijken; dan heb je voor hetzelfde geld een massief gouden kast; er staan er bijvoorbeeld 2 hier op het forum: :wink:

Edit: ik heb bij nader inzien wel een lichte twijfel of de linkse geen redial is, vind de spatiering van de letters van “Tissot” wat vreemd; zou daar wel extra foto’s van willen zien. Oepsie :blush:

1 like

Rustig beginnen is beter :wink:

Dit horloge staat de koop. Zou dit in tegenstelling tot de zenith wel een goede aankoop zijn?

Je zou ook eens een berichtje kunnen sturen naar @gekkehuus, hij heeft vaak wel leuke Omega, Zenith, Longines etc liggen. Vaak scherpe prijzen en kennis van zaken :four_leaf_clover:

1 like

Vind het ook wel vrij duur voor een Geneve maar het horloge zelf lijkt me wel netjes. Staat lijkt me goed als het glaasje weer gepoetst is.

Wat zou dan volgens jou een goede prijs voor dit horloge zijn als ik vragen mag?
Ik zie namelijk hetzelfde model voor 670 euro te koop staan op chrono24 (weliswaar wel in, volgens mij, betere staat): https://www.chrono24.nl/omega/seamaster-geneve-herrenuhr-cal-613-von-1968--id11931146.htm

Chrono24 is niet echt een goeie raadgever wat prijzen van vintage horloges. Het zijn handelaren die er op willen verdienen, de prijzen hier op het forum en ebay bijvoorbeeld liggen een stuk lager vaak. Ik vind die op HF wel netjes qua staat zo op het eerste oog alleen het glaasje moet worden gepoetst.

En hoe zit het met de staat van de omega van chrono24? Daarbij zit namelijk wel 12 maanden garantie en er staat duidelijk bij dat de 670 euro slechts een basis voor onderhandeling is en geen richtprijs. En ik zie net dat die op HF gereserveerd is dus dat is waarschijnlijk geen optie meer

Die is wel duidelijk opgeknapt, kast is opnieuw opgemaakt (wijzerplaat vind ik lastig te beoordelen).

Dat klopt maar er wordt verder niet gerept over een service. Dus dan neem ik aan dat hij toch gewoon ongeserviced is en dan is het ook gewoon een 400ish horloge

Dankjewel voor het advies. Ik zal eens contact opnemen met de verkoper in hoeverre iets mogelijk is qua prijs

Ben het met Koekoek eens, de prijzen op Chrono24 vind ik ook vaak aan de hoge kant.

Niet voldoende helaas dus de zoektocht gaat verder. Heeft zeker geen haast dus ik blijf rustig rondkijken. Mocht iemand nog iets moois/geschikst vinden, hoor ik het graag