Advies aankoop vintage horloge

1.90m zegt niet zoveel over polsmaat,

Een familie horloge met sentimentele waarde van vader/opa is heel anders als een oud horloge van iemand anders zijn opa.

Ergens langs om te passen is is prima idee, kan je er ook samen achter komen wat aanspreekt los van sentimentele waarde die ontbreekt.
Uiteraard kan dat nogsteeds vintage zijn.

1 like

Ik wil niet ontmoedigen, maar:

• winkels die vintage horloges verkopen beginnen qua prijs pas bij 2k.
  • voor die prijs zullen ze niet snel een volledig gouden horloge verkopen. Die beginnen meestal bij 3k.
  • voor dat geld heb je een 33 of 34mm maat. Dat is namelijk de maat waarin 80% van de gouden horloges uit de jaren 50-70 zijn gemaakt.

Het wordt dus een erg lastige zoektocht. Ik zou kijken of je ergens in Nederland zo’n 34mm gouden Omega of IWC kan passen om te kijken of het iets voor hem is. Blijven kleine en relatief fragiele dingen.
Dan daarna verder zoeken naar een goed exemplaar om te kopen.

2 likes

Doe hem anders vooralsnog alleen de toezegging dat hij een mooi horloge krijgt. Lekker samen op jacht naar een horloge dat echt bij hem past en waar hij gelukkig van wordt. Kan met vintage zeker best een zoektocht zijn.

Bezoek anders samen de volgende rikketik. Geloof dat het aanbod daar best groot is. En lopen genoeg HFers rond die je eventueel wat advies kunnen geven.

Wie weet wordt dit wel het horloge dat ervoor gaat zorgen dat kinderen en kleinkinderen in de toekomst wel echt een horloge doorgeschoven krijgen met sentimentele waarde

6 likes

Zou inderdaad mooi zijn. En die beurs is een goed idee, we hebben geen haast.

1 like

Een leuk uitstapje is de Horlogebeurs in Lille. Zondag 20 september.

2 likes

Tudor Prince Oysterdate is misschien wel wat?

1 like

Deze is helaas reeds verkocht/ingeruild. :slight_smile:

2 likes

Als je ‘m niet-moslims wil kopen, dan kun je bv. langs Amsterdam Vintage Watch Company gaan. Wel budget oprekken, want dit is de eerste gouden die er is https://awco.nl/shop/type-of-watches/dress/cortebert-dress-watch/

Ehhh?

Que?

Ik gok dat er “niet online” werd bedoeld, maar een autocorrect.

1 like

Ik hoop het :sweat_smile:. Want niet-moslims kopen is dusdanig bizar, dat ik mij even afvroeg of het allemaal wel goed gaat met @Sab

Ik dacht dus echt even dat de moslim gemeenschap een dikke vinger in de pap had bij de handel in vintage horloges :rofl: