Beste Allen,
Als afstudeercadeau krijg ik een vintage watch. Nu is mijn oog gevallen op de Omega Seamster Deville. Ik heb echter geen ervaring met het kopen van vintage horloges.
Eentje die ik heb gevonden:
Hebben jullie enige tips waarop ik moet letten bij het kopen? (heb bijvoorbeeld iets voorbij gezien over redial). Alvast bedankt!!
Bij vintage omega’s kijk ik altijd naar een aantal aspecten;
-orginele kroon?
-orgineel glas?
-is de dial vernieuwd of onder handen genomen?
-is de kast erg gepolijst?
-is er een service geschiedenis bekend?
-zitten er papieren en doos bij?
-voor de onderhoud is het caliber dat gebruikt is ook van belang, omdat sommige onderdelen van bepaalde calibers makkelijker te verkrijgen zijn dan andere.
Ik heb even gekeken naar de omega die u heeft gekoppeld aan uw topic. Hij ziet er erg netjes uit en de randen zijn nog scherp dus hij is denk ik niet gepolijst geweest, de kroon lijkt mij origineel, De dial vertoont wat ouderdom mbt patina, dat mag je ook verwachten bij deze leeftijd.
Ik vind hem wel erg duur voor een goldplated (N.B.: niet massief) gouden kast. Ook zie ik geen referentie nummer of caliber type staan.
Ik vind de prijs voor deze erg hoog, 700-800 euro is wel maximaal voor deze modellen. Verder is de kroon op dit exemplaar niet origineel, en vind ik dat er wel veel aantasting op de wijzerplaat zit. Deze zijn zeker in betere staat te vinden.
Bedankt allen voor de reacties en de goede tips. Heb nu wel een beter idee bij waar ik naar moet kijken. Welke websites zouden jullie aanraden om zulke horloges te vinden? Nogmaals bedankt!
Niet chrono24, daar betaal je bij dit soort horloges vaak te veel. Ik zou de horlogemarkt hier op het forum eens in de gaten houden. Er stond laatst een massief gouden omega voor 550 euro op bijvoorbeeld
Ik heb het idee dat TS gewoon opzoek is naar een mooie goud kleurige vintage Omega en niet per se zn zinnen heeft gezet op een model of een seamaster deville
Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst! Het is een mooie Seamaster DeVille die je hebt uitgezocht, zelf heb ik drie vintage Omega’s in mooie staat. De kroon van de Omega die jij hebt uitgezocht ziet er prima uit, het maakt niet zoveel uit dat dit een vervanger is (vind ik). Van de prijs mag wel iets af, dus ik zou een lager bod overwegen, succes!