Advies aanschaf Omega PO2500D

Dit is het kaliber wat vanaf toen in de SMP- C ging.

1 like

Deze kalibers zijn al ouder hoor, ik denk dat dit eerder een opmerking is naar aanleiding van het feit dat de kalibers A en C voor die tijd nogal wat issues hadden.
En dit dus opgelost is in de periode 1999-2011.

Het kaliber 2500D 1999-2011 in de PO is een two-level. :wink:

2 likes

En de classic fonts zijn ook niet onbelangrijk, voor mij is bv zo een nieuwe PO alleen al een no-go vanwege ontbreken classic font. De open 9 en 6 geven zoveel Omega karakteristiek.

4 likes

Ok dit is nieuw voor me. Ik dacht dat een 2500D altijd stond voor het 3-level co-axial escapement.

1 like

De uitzondering op mijn eigen geschetste regel hierboven zou nog gemaakt kunnen worden voor deze 2 (plaatjes van Omega webshop) :stuck_out_tongue::

Font toch nog classic trekje en de maat van 43,5cm en GMT uitvoering is om van te smullen, de blauwe van titanium ook nog eens zeer comfortabel qua gewicht. :+1:

Ps. grappig als je er een via Omega Webshop op maat besteld dat er geen prijsverschil is tussen voor 5" of 9,5" pols, terwijl er zomaar een schakel of 10 verschil in kan zitten. Altijd de grootste bestellen dus voor zoveel mogelijk reserve schakels. :joy:

Je hebt m al langer dan veel van je voorgangers volgens mij :wink:

Maar toegegeven, letterlijk en figuurlijk een dijk van een klok

1 like

Ja klopt heeft het laatste jaar behoorlijk wat omzwervingen gemaakt hier op het forum…

Voor mij een absolute topper en zeker een langere blijver dan de voorgaande horloges. Ben er erg content mee :ok_hand:t2::muscle:t2:

Ik vind hem voor mij echt een tophorloge ondanks alle bedenkingen van sommige mbt de maatvoering.

Dank je :blush:

1 like

Kopen jullie je horloge(s) bij vertrouwde adressen/forumleden of ook wel ongezien via chrono24?

Yep…Rolex 16610LV (kermit) blind bij Itailiaanse handelaar gekocht en op laten sturen.
Was met verse Rolex service die blijkbaar niet heel professioneel was gedaan en opnieuw werd uitgevoerd door Rolex Brussel binnen garantie.
Grootste probleem is de term “zeer goed” en “goed”…denk dat dit zeer discutabel is voor veel horloges :thinking:

Mooier en comfortabeler dan de Hulk he?

1 like

Heb ze beide gehad maar helaas niet meer :no_mouth:

Prijs op chrono is inderdaad fors.
Je zou hier ook een gezocht topic kunnen openen.
Ik heb zelf op die manier een 2500d kunnen kopen hier op hf.

In ieder geval een goede keuze om toch voor je droom horloge te gaan! Succes met de zoektocht.

Dat lijkt me niet echt antwoord op de vraag. :joy:

@TS: er is ook nog een 42mm PO met 2500D caliber EN Liquid Metal Ceramic bezel + dial, dat is de best of both worlds PO zegmaar, mooie slanke kast, dial en font met de LM bezel techniek van de latere generaties:

https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-planet-ocean-600m-co-axial-42-mm-22230422001001

Bijna niet te vinden en je moet een 8-10k meenemen :thinking:

1 like

Staat er nu eentje te koop.

Mika

1 like

:see_no_evil: ik kom ze nooit tegen…alleen op Chrono af en toe en vragen ze behoorlijke bedragen.
Zou hem best willen…:upside_down_face:

Klopt helemaal.
Puur toeval.

Mika

1 like

Ik verkies de PO 2500D duidelijk boven de 8500.
Dit heeft met het formaat en de looks te maken.
Het uurwerk van de 8500 mag dan wat beter / moderner zijn, maar dan houdt het ook op.
Ik heb zelf een full set 2500D, 42mm, met nog een extra originele rubberen band en wil deze absoluut niet ruilen voor een 8500.
(Ook niet verkopen :grinning:).
Ik hou het bij het origineel.

e82e6fd34b6d6a1fbe30f402c010c8c3b22cdf3c_1_666x500

Mika

6 likes

:point_up: :wink:

1 like