Advies aanschaf Omega PO2500D

Hallo allemaal,

Een jaar geleden heb ik een Certina DS action diver gekocht, welke ik naar volle tevredenheid draag. Ik heb dit horloge gekocht omdat ik de stap, financieel gezien, naar mijn “droomhorloge” net iets te groot vond, de omega PO 2500 42mm versie. Nu ik een jaar verder ben jeukt het mij des te meer om een PO aan te schaffen, zeker nu voor kerst.
Op chrono 24 heb ik een smetteloos exemplaar gevonden waarover ik richting jullie graag advies zou willen.

Wat ik hierover graag wil weten is wat de prijs voor een full-set PO2500 met het D kaliber is.
Ik kan er namelijk een kopen voor 3500 euro, wat mij nogal aan de stevig kant lijkt. Echter moet ik er wel bij vermelden dat het horloge zich in nieuwstaat bevind, niet veel gedragen is en de laatste onderhoudsbeurt uitgevoerd is bij omega in 2014.

Graag jullie reacties.
Mvg

1 like

3,5k is echt aan de hoge kant… voor dat geld krijg je het nieuwe model!

Ik vind er moet minstens een 2 vooraan staan…

1 like

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het inderdaad wel goedkoper kan, maar vaak mist dan de box of documentatie. Ook beleef ik geen plezier aan horloge waar door een vorige eigenaar krassen/gebruikssporen op zijn gemaakt. Dus de de eis die ik er aan heb gesteld is dat hij in nieuwstaat moet zijn. Hierdoor wordt de vijver al flink kleiner.

3,5k is mss idd aan de hoge kant, maar voor de door jou genoemde 2,5k gaat mijn full set met volledige Omega service in 2017 echt niet van de hand. :hushed:

7 likes

Heb het ook niet over 2,5… maar met 2,9 staat er ook nog een 2 ervoor! :slight_smile:

4 likes

Eens zou in de 2… range moeten liggen ben ik ook van mening.

Voor 3,5/4k koop je het nieuwe model ! Hier een foto van mijn eigen Omega PO…

Succes met de zoektocht :+1:t2::muscle:t2:

6 likes

Even los van de prijs, je praat hier over totaal verschillende horloges.
Ik heb de PO 8500 in zowel de 45mm als de 42mm uitvoering gehad.
De 2500D draagt totaal anders en voor mij persoonlijk prettiger.
Hij is qua hoogte, diameter, en aansluiting van de band op de kast, beter in balans op de pols.
Misschien is dat voor de TS ook wel een argument.

1 like

Mogelijk… maar het 850 uurwerk kun je niet vergelijken met het 2500

Dat doe ik ook niet. :wink:

Dit is de 42mm uitvoering?

Eens klopt en wil ook zeker niet dat hij iets anders gaat overwegen maar wilde even aangeven dat de prijs meer richting dit nieuwe model gaat…

Over prettiger dragen kan ik geen uitsluitsel geven omdat ik de andere niet heb gehad. Moet wel gezegd worden dat voor mij dit DE verrassing van afgelopen en dat nadat ik ook andere topmerken heb mogen dragen waaronder Tudor BB, Rolex Sub en Rolex OP !

Gewoon allemaal ter info :+1:t2:

2 likes

Yup !

Weet je zeker dat het een 2500D is :thinking:
Volgens mij stammen de 2500D vanuit 2011/2012 dus erg snel een onderhoudsbeurt uitgevoerd.

Even serienummer en datumfont checken…

omegacal2500cvs2500d

Ik heb je een pb gestuurd?

Mmm, was het niet vanaf 2009/2010 :thinking:

Ik weet het niet zeker maar mijn eerste PO gekocht en door juwelier besteld bij Omega in 2011 was een 2500C dus is meer een aanname :thinking:

1 like

Hier ook niet zeker, maar ik dacht van september 2009 tot september 2011.
Met uiteraard een uitloop in de verkoop in 2012.
Hopelijk is er iemand op het forum die met feiten komt i.p.v. aannames. :blush:

Ff WUS gechecked en zie wat topics uit 2012 en zeggen idd ook 2009-2011 :+1:
Zat er dus naast :roll_eyes:

1 like

:+1:

“The 3-level 2500D made its debut in 2011. And there are hundreds of thousands, if not millions by now, caliber 2500A-C manufactured between 1999 and 2011 that performs absolutely perfect.”

Van omegaforums.net :grinning: