Zie door de bomen het bos niet meer, ik heb assistentie nodig van jullie
Ben al een tijd op zoek naar een dresswatch met witte wijzerplaat in een bepaalde stijl, geschikt voor mijn huidige portemonnee (budget) en kwalitatief in orde.
Wat ik bijvoorbeeld zie in de voor mij te prijzige Nomos Glashütte Zürich (of Orion, vergelijkbaar model) bevalt mij wel en “past” bij mij. Een foto zegt meer:
Nu is deze stijl vrij klassiek en er zijn vast mooie voorbeelden uit de 50/60/70-er jaren te vinden die bij mij om de pols willen. In die tijd waren de kasten ook van het door mij gewenste formaat, gezien mijn bescheiden damespols.
Ben een liefhebber van zaken met historie, lijkt me geweldig om zoiets te bezitten en met trots te dragen.
Heb niet extreem veel eisen (denk ik?):
automaat
35 tot 38mm
witte wijzerplaat, staalkleurige kast en wijzers/indexen
band maakt me niet uit, head only mag ook: mooie leren band is zo te vervangen, staal zou ik ook nog wel kunnen waarderen mits niet te “mannig”.
liefst zo min mogelijk poespas op de wijzerplaat, tenzij subtiel. Geen datum.
weet niet of het een haalbare eis is, maar betaalbaar te servicen /onderdelen goed voor te verkrijgen is zeer wenselijk.
Wat mij als een van de eerste dingen te binnenschiet is een vintage Tissot seastar automatic. (Jaren 70). Dit omdat ik er zelf een heb, en het me verschrikkelijk goed bevalt en ze voor een goede prijs te vinden zijn (± 100 €). Ze beschikken over een betrouwbaar ETA uurwerkje, maar hebben helaas geen seconden subdial.
Gewoon even op Ebay kijken:
Dank voor de suggesties heren. Romeinse cijfers en goud vallen af, de Stowa is mooi maar als ik voor nieuw ga, wil ik gaan voor de Nomos Orion. De Stowa heeft prachtige cijfers, maar indexen of alleen 12/3/6/9 vind ik meer aanspreken. Zal wel een tik zijn
Hierdoor vallen er best wel wat vintages af, maar blijft Omega samen met Tissot aardig overeind…en Ferrie heeft een Omega handopwinder op de site met aparte secondeaanduiding die me nieuwsgierig maakt. Heb er een mailtje aan gewaagd.