Advies/Alternatieven gevraagd: Betaalbare Automaat Octagon Shape

Hi all,

Ik ben opzoek naar een automaat met octagon shape welke betaalbaar is (€1000).

Dus iets in een AP Royal Oak / PP Nautilus / Hublot CF style maar niet in die prijs catergory. Gaat vooral om de octagon shape en de aansluitende band. Gezien mijn medium/smallere pols hoeft het dus ook niet zo mega unit te zijn. Tevens ook geen directe replica of 1op1 homages ala Didun design of Binkada Homage

Voorkeur voor automaat en chronograph.

Ik vind de nieuwe Bell&Ross BR05 Chrono ook echt prachtig maar dat is nog wel echt ver boven budget (6k)

Zelf zit ik te denken in de richting van een EDOX Deflin

Andere (vintages) opties zijn de

Remova

Buler Astromaster

Citizen Bulhead Octagon

Bulova (duurder)

Seiko Nautilus 7019 (vintage)

Seiko 5 SNKK47

Seiko Recraft SNKM97

Met custom strap (love)

2 likes

Maurice Lacroix Aikon een optie? Had afgelopen week de Quartz variant gepast en die was ook echt bloedmooi in het echt en nieuw te koop voor €895, dus binnen budget.

3 likes

Die bulova waarvan je zegt duurder, die zijn zwaar overpriced, heb er 2 verkocht 1 voor 200 euro en 1 voor 100 die niet liep. Echt geen 1000 euro waard oid.

Maar heel simpel en heb geen aandelen, er staat in het blauwe gedeelte wat je zoekt maurice lacroix aikon automaat.

1 like

Gezien, vind daar alleen de bezel niet mooi van

1 like

Oeps… deze valt net niet binnen budget lees ik nu… sorry!

3 likes

Boven budget, maar wel heel mooi. :blush:

2 likes

Zeker prachtig maar helaas ver buiten budget

Net als deze Gerard Perregaux Laureato

3 likes

Ja zo ken ik er nog wel een. De Zenith Defy lijn… :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ver binnen budget:

afbeelding

Grapje :wink:

2 likes

Wel gaaf zon AP G-shock mod :wink:

Erg gaaf zo’n Zenith Defy Classic Skeleton

1 like

MODEL

BM7490-52E Eco-Drive

Introduced on: 12/4/2019

6 likes

800 euro

1 like

Ik zat ook aan de maurice lacroix aikon te denken, en dan ook de blue dial variant :joy:

1 like

Ik gok dat deze wat te exotisch is, maar voor de zekerheid: https://www.makarawatches.com/pages/sea-serpent

Vintage Zenith Defy, deze is binnen je budget te vinden

2 likes

Klopt!

Staat zelfs hier online!

1 like

En de Defy was er ook eerder dan de Royal Oak. https://wornandwound.com/affordable-vintage-the-zenith-defy-2/ :slight_smile:

1 like

Voor die bedragen was ik wel geïnteresseerd. Ze staan voor absurde bedragen nu te koop. Paar jaar geleden nog rond de 500 en dat vond ik voor een Bulova al te veel.

Ik heb hier een V.O.S.T Titanium voor gekocht. Van 3 Duitse zakenvrienden, die een merk wilden opzetten. Nu failliet en de horloges gaan voor plus minus 150 op Amazon. Quartz Ronda loopwerk loopt precies. Titanium versie weegt 76 gram.
Er zijn ook niet-chronografen in omloop.

3 likes