Advies automaat/hand gewonden gevraagd

Nou, vandaag te horen gekregen dat quartz horloges, of in elk geval het erin zittende batterijtje, voor mij een minder goed idee is. Laat ik nu net 6 horloges met batterij hebben en 0 zonder. Mijn pols is nu voorlopig leeg. Wel heb ik een budget gekregen van 200,= om iets leuks automatisch uit te zoeken. (handgewonden heb je vast niet voor dat bedrag) Nu ziet dit er wel leuk uit, maar ik vraag me af hoe praktisch deze zal zijn.

Deze is ook wel geinig.

Maar beide merken zijn mij onbekend. Hoe staat het met de kwaliteit? Ik heb jaren een Pulsar Titanium gedragen en dat beviel wel.

Iemand nog een leuke tip, budget is vast, eis voor nieuw niet echt. (goede gebruikte mag ook)

Volgens mij heb je iets foet gedaan met de foto’s, deze zijn niet zichtbaar. Kijk maar eens hier hoe dat gaat: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
Automatisch en handwinder zitten bijde in jou budget. Zelf vind ik een handgewonden uurwerk charmanter dan een automaat. Je bent er elke dag toch even bewust mee bezig. Een automaat heb je daarentegen geen omkijken naar, die doet het toch wel.

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Volgens mij heb je iets foet gedaan met de foto’s,
deze zijn niet zichtbaar. Kijk maar eens hier hoe
dat gaat:

De foto’s zijn hier prima zichtbaar. (Ik check altijd even met de ‘Bekijken’ knop) Ik heb ze doorgelinkt vanaf de horloge.nl webshop. Zijn ze dan alleen zichtbaar via horloge.nl/forum?

Automatisch en handwinder zitten bijde in jou
budget. Zelf vind ik een handgewonden uurwerk
charmanter dan een automaat. Je bent er elke dag
toch even bewust mee bezig. Een automaat heb je
daarentegen geen omkijken naar, die doet het toch
wel.

Liever heb ik een handwinder, want met de andere horloges ben ik het gebrek aan gewicht aangewend. (En ik neem voor het gemak maar aan dat minder onderdelen ook minder gewicht betekend)

Toch zie ík geen foto… Kijk eens op monsterwatches.nl, uhr.info en rotor-uhren.de. Zoek ook eens op eBay.de naar b.v. Altanus, Citizen of Oriënt. Ik zou de keuze niet op gewichtsbesparing aan laten komen.

Succes.

Ook hier geen foto’s (horlogeforum.nl)
via horloge.nl/forum wel

Mooie Seiko kopen wellicht? Altijd goed en niet duur.Keuze uit vele automaatjes

Kan, maar ik heb ook gezien dat de Poljots handmatig of automaat zijn en laat ik al een hele tijd een 24 uurs horloge willen hebben. Het is wel even door sparen (of beter gezegd, verjaardag afwachten en geld vragen) en dan zit ie heel ruim in het budget. (snoep ik minder van de normale budgetten af, met de zooi die op ons af komt vast geen slechte voorzorg)

Tot die tijd ga ik wel even op jacht naar een gebruikt hodkoop horloge zodat ik even iets heb. Dat zit echter in de lagere prijsklasse.

Ik kreeg net het idee om te kijken of ik de bestaande klokjes niet kan voorzien van een mechanisch uurwerk ipv het huidige qyartz geweld. Zou leuk zijn als dat kan, maar ik heb in elk geval weer het een en ander uit te puzzelen.

dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet lukken.

Oeh, dat moet je vooral tegen mij zeggen, werkt als een rode lap op een stier. (leuke uitdaging dus)

Als de vraag is Handopwinder of automaat, dan zeg ik Handopwinder, ik vind het er gewoon bijhoren om het horloge elke ochtend even op te winden, heeft gewoon iets!

O en zoek op Unitas en 6497 op bijvoorbeeld ebay, dan kom je echt mooie horloges tegen soms, voor niet al te veel geld hoor, met een prima uurwerk!!

Zoiets dan? Zijn best aardig die Russen, vaak moeten ze even gereguleerd worden, waarna ze wél nauwkeurig lopen.

Wat denk je van de eerder genoemde opties?

Succes

ticothijs82 Schreef:

Zoiets dan? Zijn best aardig die Russen, vaak
moeten ze even gereguleerd worden, waarna ze wél
nauwkeurig lopen.

Die had ik ook al gevonden. Wat ik ook heb ontdekt is dat de russen over het algemeen mechanisch zijn, dus ook de 24 uurs klikjes van Poljot. Ik heb nu besloten even te sparen voor een 24 uurs poljot, want die wilde ik eigenlijk al een hele tijd hebben. Ze liggen (net als je voorbeeld) net buiten budget en nu ik tijdelijk het zakhorloge van m’n vrouw heb kunnen lenen heb ik in elk geval iets dat de tijd heeft (naast de telefoon)

Wat denk je van de eerder genoemde opties?

Leuke opties, ik onthoud ze zeker, voor het geval de Poljot die ik op het oog heb voor eind aug. uitverkocht is. (gelimiteerde oplage)

Verder kijk ik natuurlijk verder, wie weet kom ik iets nog leukers tegen. Daarnaast ben ik aan het bepalen of de huidige collectie ter ruil wordt aangeboden hier als een mechanisch horloge echt verbetering oplevert. Dat ga ik wel zonde vinden, maar wat heb je aan een collectie horloges die je niet regelmatig kan dragen…

Succes

Wat ik me eigenlijk zit af te vragen, waarom is het voor jou zogezegd een minder goed idee om horloges met een batterijtje te dragen? Heeft dat te maken met allergiën, ziektes?

Gewoon benieuwd, hopelijk niet te privé.

Verder heb je al een aantal goed tips gehad hier zie ik.

Succes met de zoektocht en/of sparen!

Groet, Matthijs

T_I Schreef:

ticothijs82 Schreef:


Zoiets dan? Zijn best aardig die Russen, vaak
moeten ze even gereguleerd worden, waarna ze
wél
nauwkeurig lopen.

Die had ik ook al gevonden. Wat ik ook heb ontdekt
is dat de russen over het algemeen mechanisch
zijn, dus ook de 24 uurs klikjes van Poljot. Ik
heb nu besloten even te sparen voor een 24 uurs
poljot, want die wilde ik eigenlijk al een hele
tijd hebben. Ze liggen (net als je voorbeeld) net
buiten budget en nu ik tijdelijk het zakhorloge
van m’n vrouw heb kunnen lenen heb ik in elk geval
iets dat de tijd heeft (naast de telefoon)

Wat denk je van de eerder genoemde opties?

Leuke opties, ik onthoud ze zeker, voor het geval
de Poljot die ik op het oog heb voor eind aug.
uitverkocht is. (gelimiteerde oplage)

Verder kijk ik natuurlijk verder, wie weet kom ik
iets nog leukers tegen. Daarnaast ben ik aan het
bepalen of de huidige collectie ter ruil wordt
aangeboden hier als een mechanisch horloge echt
verbetering oplevert. Dat ga ik wel zonde vinden,
maar wat heb je aan een collectie horloges die je
niet regelmatig kan dragen…

Succes

Vergeet nooit, dat de meeste Zwitserse horloges tot in lengte van dagen onderhouden en hersteld kunnen worden. Bij Seiko is dit tot op zekere hoogte ook goed mogelijk. Russen kunnen wel goed onderhouden worden, maar de onderdelen voorziening kán voor problemen zorgen. Dus op de lange termijn is een Zwitsers horloge de betere (wel duurder) keuze.

waarom voor jou een minder goed idee als ik vragen mag?

Vroeg ik mij eigenlijk ook af…

Dat mag gevraagd worden.

Volgens de acupuncturist die me goed geholpen heeft zit op je pols een ‘knooppunt’ die beïnvloed of en hoe snel je herstelt uit een stress situatie. Door een batterijtje (of accu zoals bij een eco watch) kan die stress afbouw door je lichaam tegengewerkt worden.

Nu ben ik altijd sceptisch, maar na 15 min voor speldenkussen te hebben gespeeld ben ik al minder gestrest en ik loop ook al een dag zonder horloge (tot vandaag 16:00, toen een opwindbare pontiac om kunnen doen) en ik moet zeggen, ik voel me fitter.

Het kan zijn dat het psychisch is, het kan zijn dat het daadwerkelijk werkt, maar na blijkbaar jaren te gestrest te hebben geleefd bevalt dit wel.

Dit is 'm overigens (gebruikt natuurlijk), met een Hirsch Forest strap (nieuw).

Is wel raar, ruim 3x de prijs van het klokje voor een strap betalen, maar het klokje was erg betaalbaar.

Psychisch of niet, whatever works toch? Leuke pontiac!

gr, HjR

T_I Schreef:

Dat mag gevraagd worden.

Volgens de acupuncturist die me goed geholpen
heeft zit op je pols een ‘knooppunt’ die beïnvloed
of en hoe snel je herstelt uit een stress
situatie. Door een batterijtje (of accu zoals bij
een eco watch) kan die stress afbouw door je
lichaam tegengewerkt worden.

Nu ben ik altijd sceptisch, maar na 15 min voor
speldenkussen te hebben gespeeld ben ik al minder
gestrest en ik loop ook al een dag zonder horloge
(tot vandaag 16:00, toen een opwindbare pontiac om
kunnen doen) en ik moet zeggen, ik voel me
fitter.

Het kan zijn dat het psychisch is, het kan zijn
dat het daadwerkelijk werkt, maar na blijkbaar
jaren te gestrest te hebben geleefd bevalt dit
wel.

Dit is 'm overigens (gebruikt natuurlijk), met een
Hirsch Forest strap (nieuw).

http://fotos.huijsmans.nu/Diversen/Horloges/Pontia
c-Hydraulica-2012-06-30.002-0.jpg

Is wel raar, ruim 3x de prijs van het klokje voor
een strap betalen, maar het klokje was erg
betaalbaar.

Ik wist niet dat er bij accupuncturisten ook quartz haters rondliepen. Die heeft ook vast een account op het forum. :wink:
Maar eh even serieus.
Ik had al niet veel meet accupunctuur maar dit overtreft echt alles. Wat een Bull****.