Advies bij aanschaf eerste automaat, dunne polsen

Beste horlogedeskundigen,

Ik draag altijd wel een horloge, maar nog nooit een automaat gehad! Initieel zat ik te denken aan een automaat met chrono, maar nu blijken die toch veel te dik om mijn slanke polsen, en dat lijkt niet echt mooi helaas. Dus ben ik op zoek naar iets dunners en klassiekers met iets ‘extras’ erop, zoals een gangreserve. Mijn budget is ongeveer 1000 euro.
Ik heb al een beetje rondgekeken bij de juweliers hier in de buurt en tot nu toe vind ik de TISSOT LE LOCLE AUTOMATIC POWER RESERVE GENT met leren bandje het mooist bij me staan:

met de volgende technische specificaties:
case material Stainless Steel
Water resistance 3 bar (30 m / 100 ft)
Glass material Sapphire Crystal
Movement caliber 2897
Movement type Automatic Mechanical
gewicht 74.7g
diameter39.3mm
hoogte 10.2mm

Misschien zijn er nog tips voor een dunne automaat met chrono rondom mijn budget? Of andere klassieke automaat horloges vergelijkbaar met de le locle?
Alvast bedankt!

Mvg,
Jan-Willem

Een mooie Frederique Constant?
http://www.siebeljuweliers.nl/herenhorloge-staal-leer-12.html

Automaten zijn vaak wat dikker. Misschien is daarom een handopwinder een betere optie, hierbij denk ik aan Nomos (2de hands). Kijk ook eens op het vintage gedeelte bij: “welke vintage draag je vandaag?”

Een hamilton power reserve?

Hoe slank zijn je polsen? De mijne zijn 16.5 cm en daar kan je toch nog best wel forse klokken om dragen.

De vorm van de kast kan nogal veel uitmaken, bijvoorbeeld gekromde lugs (pootjes) maken al een wereld van verschil.

Ik zou vooral vanalles passen voordat je een beslissing neemt.

Hamilton is best mooi, maar heeft lange vrij rechte lugs.
Op een smalle pols ligt dit niet erg mooi.
Han

Met het advies om langer om je heen te kijken kan ik het alleen maar eens zijn.
Kijk ook eens op www.chrono24.com.

Persoonlijke favorieten in de prijsklasse: Oris en Mido.
In ieder geval succes met je zoektocht.
Han

Je hebt al een mooie tissot in het visier(tu) , anders met een beetje i-netten zal je nog velen andere merken en modellen tegenkomen , junghans , certina, etc.
Ook ik heb dunne polsen ( 16 cm omtrek ) , maar de vorm en lengte van de lugs zijn dan iets om in de gaten te houden , en idd rechte , of gebogen lugs is een heel verschil om je pols. Mijn Certina is van lug tot lug 50 mm ,kast is 40,3 mm en past nog prima , mede door de gekromde lugs.:wink:
S6 met zoeken , Sander

ben je op zoek naar een nieuwe of mag het ook een 2e hands zijn?

Valt toch wel mee ?

Hamilton slim line! Bij smalle polsen is het zak om de lug to lug size tov de vorm van je pols te bekijken.
Suggesties voor een dressy automaat.?
Stowa, junghans max bill en natuurlijk de vele vele vintage modllen die confom de toen geldende normen zo’n 34mm à 39mm zijn.

Bedankt voor jullie advies!

Vanwege familiebezoek was ik toevallig zaterdagmiddag in Basel, en heb daar mijn ogen uitgekeken! Enorm veel horlogezaken. Ik weet nu wel wat ik ongeveer zoek: automaat met datum, saffier glas, dun, leer.
Helaas geen tijd om het een en ander te passen, maar ik ben wel direct gevallen voor een Meistersinger perigraph, die slechts 1 wijzer gebruikt om de tijd aan te geven.

http://meistersinger.net/Product_Line/Detail_en.html?submodel=AM1001

Erg mooi en bijzonder. Ligt wel iets hoger dan mijn initiele budget, maar misschien wel haalbaar. Heb hem helaas niet kunnen passen, maar volgens de store locator van Meistersinger zou de juwelier in Groningen en Zuidlaren hem moeten hebben liggen (of kunnen leveren) dus ik ga daar eens kijken.
Misschien dat het niks lijkt om mijn pols, maar ik hou jullie op de hoogte!

MVG,
JW

ps mijn polsen hebben een omtrek van 16.2 cm (net opgemeten) :slight_smile: