Advies bij aanschaf Panerai

Voor wat betreft de aanschaf van een andere Panerai ben ik me nog steeds aan het oriënteren. Qua model ben ik er wel redelijk uit, het wordt waarschijnlijk een 312 (automaat). Nu kom ik twee in aanmerking komende 312 horloges tegen, een van 2010 met een volledige service uit mei 2018 en een uit 2016. Ze hebben een vergelijkbare prijs. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom?

Dat ligt er denk ik ook een beetje aan waar de service is uitgevoerd? Bij Panerai zelf?

1 like

De mooiste? Zoals @moker333 ook al vraagt is het van belang waar de service is gedaan. Verder natuurlijk de staat van het horloge, de handelaar waar ze te koop staan (beide in EU, reviews, ed.). Ben verder niet bekend met Panerai in de zin van wijzigingen of verbeteringen tussen die twee modeljaren.

1 like

Heb hem zelf ook. Goede keuze! Betreft een inhouse movement, dus onderhoud door Panerai zelf is raadzaam. Zo niet zou ik voor nieuwere gaan. (Afhankelijk van de staat) succes met je overwegingen

1 like

Dank heren. Staat is vergelijkbaar. Beide uit Duitsland en bij die uit 2010 is de service door Panerai in München uitgevoerd.

Zeg je dan dat je voorkeur bij vergelijkbare staat en service door Panerai voor de recente service zou gaan? Weet je ook hoe vaak deze automaat service nodig heeft?

Als hij bij Panerai geweest is en ook weer gepolijst is dan komt hij als nieuw terug. Dus de nieuwere is niet per definitie mooier of beter.

Leon Martens adviseerde mij een Kleine check na twee jaar en normale service ca. 5 jaar later. Hangt er ook vanaf hoeveel je hem draagt en hoe ruig je ermee omgaat.

1 like

Maar de Panerai PAM112 zou mijn voorkeur uitgaan…

1 like

Ik zou enkel kijken naar de optische staat van het geheel. Helemaal als het een blijver is. Veoeg of laat heeft die toch een keer een beirt nodig.

1 like

Mijn voorkeur zou uitgaan naar degene met de scherpste kast en het minst of niet gepolijst. Een servicebeurt kan altijd nog maar staal en scherpte terug krijgen kan niet. My 2cents

2 likes