Niet zo zeer het registreren als wel het opentrekken van de laden in het magazijn.
Ze hebben, schijnt het, werken op voorraad gemaakt en gewoon maar een greep gedaan als ze er weer 100 nodig hadden.
Maar je kunt natuurlijk altijd een uitreksel (extract of the archives) vragen, dan weet je het wel precies.
Kost maar 120€ oid
Een dergelijk horloge zou ik toch echt wel een service laten geven bij een geautoriseerd center…
Daar weten ze exact waar de pijn punten zitten qua slijtage en afstelling.
Mijn speedy heb ik na aanschaf ook direct bij W&V laten doen en eigenlijk nooit gezeur gehad…
Ik ga hier niet verder op in. Ik krijg meer dan genoeg “goedkoop” geserviced spul op mijn werkbank. Als jij denkt dat je voor €150 een 861 full geserviced krijgt zoals het moet… feel free.
Uit jaren lange ervaring die ik heb met deze man weet ik dat het goed zit. Heeft al jaren een goed lopend atelier en werkt ook nog aantal dagen bij een high-end merk hij weet echt wel hoe het zit al jaren laat ik uurwerken en horloges door hem servicen en restaureren ook. Normaal gesproken hou ik er niet van om over dit soort dingen te pochen maar dit is echt zo. Beste man hoeft van mij ook niet rijk te worden wellicht dat hij daarom zo goedkoop is voor mij maar is beslist geen prutswerk daarom scheelt mij dit bij aankoop van een horloge maar goed daar ging het nu niet over
Ik merk dat er veel afgunst is gekomen nadat je hebt verteld iemand te hebben die het voor €150,- kan doen. Men kan er niet tegen dat zij het drie- of viervoudige betalen voor hetzelfde werk!
Kan ook nog een mooie speedmaster mark2 kopen scheelt een stuk op de prijs en is volledig strak en net service gehad . Maar eens goed over na denken beiden mooi en hebben wat…
Het is maar wat je kwaliteit noemt.
Als ik mijn Benz naar een niet erkende garage breng en zeg ''doe maar een olietje en een grote beurt ‘’ moet ik ook maar afwachten hoe mijn wagentje uit die operatie komt…oh ja had ik al gemeld dat die grote beurt maar 35 euro was?
Ik weet heel goed wat kwaliteit is, ga mijn klokjes echt niet naar de 1e de beste horlogemaker brengen maar goed ga er verder maar niet meer op in. Blijkbaar is het redelijk uniek zo te horen.
Even terug gezocht. In 2012 een behoorlijke revisie laten uitvoeren aan het “eenvoudige” 600 kaliber (Omega Genève) door Jan Ubels. Had ook wat waterschade. Kostte toen 235,- euro. Perfect klokje geworden. Maar goed, hangt er van af wat je tegenkomt bij zo’n klok.
Als de loodgieter langs komt en anderhalf uur werkt, vervolgens een nota stuurt van 435 euro, denken veel mensen “tja, loodgieters he”. Geen eigen ervaring hoor, maar - you get the idea.
Een chronograaf servicen, relatief op tempo met routine - maar wel alle smeerpunten correct en -vooral- alle controles qua tandwiel-ingrijpingen, lukt je niet in minder dan 4 a 5 uur. Dan is 150 euro wit betaald echt water naar de zee dragen.
Heb zelf een half jaar voor zo iemand gewerkt; die vroeg (in 2008) 60 euro voor full-service, mechanisch driewijzer. Ik weet hoe dat ging, moest het beslist volgens zijn manier doen.
Uurwerk ging nauwelijks uit elkaar, zo het bad in, even de tapjes smeren, snel in mekaar zetten en vooral niet langer dan een minuutje aan het afregelen besteden.
Dit soort prijzen zorgt er ook voor, dat de perceptie van veel mensen over hoeveel er bij komt kijken om het echt goed te doen, niet klopt. Voorbeeld: Toen ik bij Breitling NL werkte, was het OK om in 1 dag, 2 driewijzer-horloges te doen. Mind you, het polijsten werd door iemand anders in het atelier gedaan! Een hele dag over een 7751 doen was ook OK.
Ik ken ook mensen die “echt goed gedaan” - prijzen vragen voor werk dat meer lijkt op mijn eerste voorbeeld. Ik ga geen namen noemen, maar er zit iemand bij die in de hele regio ZH/Zeeland bekend is.
Maar goed, inmiddels flink off-topic, waarvoor excuses.