Advies Breitling Chronomat

Begrijp dat je een beetje nerveus wordt van een aanzienlijk bedrag spenderen aan een horloge.
Maar om alvast rekening te houden met de verkoop voor dat je em hebt is vrij opmerkelijk.

Wil je advies?
Slaap er nog maar een nachtje over.

1 like

:+1:

1 like

Kies de versie die je zelf het mooist vindt.

Minder kans dat je verlies pakt door te willen verkopen, en meer kans op plezier.

Of flink doorsparen en hard zoeken voor een navi.
Wat is je budget?

1 like

Zijn superfijne horloges !
Heb er 2, mag er eentje van weg.
Allebei full set !

2 likes

Dan heb ik me of niet goed uitgedrukt of je begrijpt me verkeerd.
Verkoop zit zeker niet in mijn planning hoor.
Ging mij er meer om dat vrouwlief hem eventueel kan wegdoen voor een mooie prijs als ik er niet meer ben.
Verkopen zal ik alleen als ik hem inruil voor een navitimer, mijn ultieme wens.

2 likes

Ja maat.
Dat is eigenlijk een soort van financieel advies vragen aan een wildvreemde op internet.
Een excessief luxe product aanschaffen doe je uit puur egoïsme.
Dat doe je echt niet voor je nabestaanden.
Wat ga je doen dan met al die knopjes en wijzertjes?

Weet je wat je doet.
Blijf nog maar effe leven.
En als je er niet zeker over ben.
Slaap er nog een nachtje over.

1 like

Nog even sparen en een Navitimer kopen.

2 likes

Zo makkelijk is het inderdaad :wink: Koop een horloge voor jezelf en geniet ervan!

Als je iets van waarde wilt nalaten aan je vrouw of dochter koop dan geen horloge maar zet dat geld bijvoorbeeld op een beleggingsrekening. My two cents.

4 likes

Niet als je er een koopt waar de afschrijving al gedaan is :slightly_smiling_face:

3 likes

Als het de navitimer is die je wenst, maar je toch verder durft te kijken

2 likes

Ik heb er een nacht over geslapen en lekker uitgerust zat ik vanmorgen bij de verkoper die op mijn verzoek de “klassieke Chronomat 44”, mijn eerste keus en het exemplaar met de Romeinse cijfers klaar had liggen om te passen.
Moest in eerste opzicht wennen aan het feit dat het horloge aanzienlijk kleiner is dan modellen (niet-Breitling) die ik eerder heb gedragen maar deze onwennigheid verdween eigenlijk al direct.
De band, de klok, het is dusdanig robuust en naar mijn zin dat ik het in sneltreinvaart mooier vond staan.
Allereerst mijn 1e keus gepast en die vond ik direct ontzettend mooi staan en hiervan weet ik dat ik deze over langere tijd nog steeds mooi vind vanwege het klassieke en tijdloze design.
Hierna het exemplaar met de Romeinse cijfers gepast en ook hier was ik erg van gecharmeerd maar de vraag in mijn hoofd of dit blijvend zou zijn kon ik niet direct met “Ja” beantwoorden.
Dit gaf mij de doorslag om voor mijn 1e keus te gaan.
Nadat ik mij goed heb laten adviseren heb ik ook de opmerking van Martijn voorgelegd over de enorme afschrijving.
Het antwoord van de verkoper was echter gelijk aan het antwoord van Boetje, de afschrijving is al gebeurd bij de 1e (en vorige) eigenaar.
Ik had hierna eigenlijk geen twijfel meer, een Breitling Chronomat met stalen band in de kleur die ik prachtig vind met originele papieren/certificaten en doos.
Het enige wat ik nog moest doen was het intikken van 4 cijfers en het aankoopbedrag te bevestigen.
Om mijn pols zit inmiddels het horloge en ik ben er ontzettend blij mee.

Ik ga jullie bedanken voor de oprechte meningen en snelle antwoorden!

Fijn weekend allemaal

13 likes

Van harte gefeliciteerd :partying_face::partying_face:

Goede keuze :+1:t2:

We zien graag de foto’s :blush:

1 like

21 likes

Schitterend :star_struck::star_struck::star_struck::star_struck:

2 likes

Mooi en niet te klein :smile:

2 likes

Jij blij.
Wij blij.

Helemaal gefeliciteerd met het horloge dat JIJ voor ogen had.

2 likes

Ik zou hem niet kopen (had um niet gekocht) als dit zo’n belangrijke factor is… Echt niet. Als je zo erin zit durf je hem ook niet te dragen, kan je er niet van genieten…

1 like

Iedereen doet wel eens een miskoop. Dan zijn die box en papieren hulpvol.

1 like

Is doorsparen voor een Navitimer dan geen optie ipv voor eerst voor een tweede keus te gaan? Uiteindelijk zal die tweede keus je geld kosten. Ook als de afschrijving beperkt is stelt dat de aanschaf van een Navitimer dan weer uit.

Van de andere kant: weinig mensen beginnen met de aanschaf van hun droomhorloge. Als het voor nu een Chrinomat moet worden, dan ga ervoor. Let wel -ook met je 20 cm polsen- 44mm is erg groot. (Vooral ook voor een eventuele toekomstige verkoop zal je doelgroep waarschijnlijk beperkt zijn.)

1 like

Ik heb gisteren een Chronomat gekocht.
En ja, ik schreef dat een Navitimer mijn ultieme wens was dus dat betekent automatisch dat de Chronomat een tweede keus wordt.
Maar deze tweede keus betekent niet dat ik nu een soort van teleurgesteld ben hoor.
Ben ontzettend blij met de klok en zal hem veel gaan dragen in mijn vrije tijd.
En omdat ik hem veel wil dragen en ervan wil genieten heb ik toch voor de 44 gekozen.
Deze eventuele moeilijkheid bij verkoop zal ik op de koop toe moeten nemen maar met een kleiner model (gepast van vrienden en familie) zou ik minder blij zijn.
Maar je opmerking is terecht hoor, ik benadrukte immers zelf een aantal keer de woorden verkoop en waardevast.
Maar andere opmerkingen van medeforummers lieten me ook denken en daarom vind ik het leuk om op dit forum te lezen en zelf advies, complimenten of kritiek te krijgen.

4 likes