Beste,
Ik ben me aan het oriënteren op een gebruikte Breitling Chronomat.
Ik ben er over uit dat dit een 44 mm formaat gaat worden met een stalen band.
Ik heb onder andere gekozen voor de Chronomat omdat ik het een ontzettend fraaie klok vind en ik me heb laten vertellen dat dit model redelijk waardevast is.
Een Navitimer nog meer maar deze is boven budget.
Doos en papieren is een feit, deze wil ik erbij hebben voor eventueel latere verkoop.
Is het ook nog van waardebelang welke wijzerplaat of bezel de klok heeft of is dit puur een kwestie van smaak zonder dat het invloed heeft op de prijs.?
Dit klinkt misschien erg dom maar ik weet het gewoon echt niet.
Ik heb een viertal horloges op het oog, waarvan de verschillen te zien zijn op de wijzerplaat zoals streepjes, romeinse cijfers of normale cijfers.
Die met Romeinse cijfers heeft ook grote cijfers op de bezel ipv streepjes.
Ik hoop dat ik niet iets vraag wat simpel is terug te vinden op deze site maar met jullie adviezen hoop ik de juiste keuze te kunnen maken of, mocht het voor latere waarde niets uitmaken ik op mijn eigen smaak kan afgaan.
Hoor graag van jullie en alvast een fijn weekend!
Rem
Er is ook een Breitling topic, link staat wel bij mijn naam. Misschien is het handig om je vraag daar ook even te planten. Er zijn meerdere HF’ers met een Chronomat (ik ook, maar dan 42 mm)
En inderdaad wat @SuperDuiker aangeeft, koop wat je mooi vindt!!!
Het is een uitgave die ik niet snel maak voor een luxe artikel en ook met het oog op de toekomst, nalaten aan vrouw en/of dochter, zou ik het fijn vinden om de juiste keuze gemaakt te hebben."
Nogmaals, als het een kwestie van smaak is die geen invloed op een latere verkoopprijs heeft dan is het makkelijk.
Als bijvoorbeeld een bepaalde opzet van een wijzerplaat een soort “hype” waarvan later blijkt dat een traditionele opzet beter had geweest is dat iets waar ik nu alvast rekening mee wil houden.
Nu ik dit zelf schrijf merk ik dat het misschien vaag kan overkomen maar in mijn hoofd klopt het redelijk wat ik schrijf
Dit vind ik mooi en laat misschien ook beter de verschillen zien die ik probeerde te omschrijven.
Foto’s zijn van een verkoper waar ik morgen een afspraak mee heb dus hoop dat dit is toegestaan.
Zo niet dan verwijder ik de foto’s
uiteraard.
Ga voor die eerste keus! Dat is wat jij het mooist vindt en dat is wat telt. Uiteindelijk zullen de verschillen in waarde toch niet zo groot zijn om nu rond te lopen met een horloge dat je eigenlijk net wat minder vindt. Als je zo’n bedrag gaat uitgeven, moet je het gelijk goed doen en altijd voor je eerste keus gaan.
Jouw eerste keus zou trouwens ook mijn persoonlijke eerste keus zijn. Die Romeinse cijfers zijn volgens mij over het algemeen ook wel wat minder populair.
Dan kiezen wat je zelf mooi vindt. Een chronomat nalaten aan vrouw of dochter is aardig, maar je laat dan wel een horloge achter wat de meeste vrouwen niet makkelijk kunnen dragen. Misschien moet je dat loslaten en daarom kiezen voor een luxe uitgave voor jezelf.
Zo begon het bij mij ook
Nu ben ik hopeloos verloren. Mijn vriendin heeft alle horloges al geclaimd, mocht ik eerder de pijp uitgaan
Ik zie een horloge niet als investering qua geld, maar als hobby en hobby’s kosten geld…
Ik denk te begrijpen wat je zegt en ik kan je hierin helaas geen adviezen geven. Voor mij is het de weg er naar toe, uren en uren zoeken op internet. In elke dorp/stad langs de juwelier. Iedereen lastig vallen met mijn verhalen
Daar haal ik mijn voldoening uit en dat blijft ook bij mij vriendin en familie hangen
Als het voor een groot deel draait om nalatenschap en waarde, dan is zo’n Breitling niet echt een goede keus nee Als je het vooral voor jezelf koopt, dan gewoon lekker doen waar je zin in hebt.