Ik kwam online deze tegen. Ik kijk er al een tijdje naar maar ergens heb ik argwaan, ik weet niet wat het is. Misschien lijkt ie me te clean, te netjes. Wat denken jullie? Het zou een full steel chronochraaf uit de jaren '50 of '60 (60 a 70 jaar oud volgens de verkoper) met Landeron 48 uurwerk zijn.
Maar ja, hij zou ook 4 maanden geleden geserviced zijn maar het uurwerk ziet er niet schoon uit (voor mijn leken-oog) en de secondewijzer reset niet precies op 0, wat ik na een service wel zou verwachten.
Die pushers zitten al bijna tegen de kast aan! Kun je ze nog wel indrukken?
Ik zie te vaak “geheel nagekeken” horloges. Die komen dan soms bij mij terecht, waarna ik zie dat er hoegenaamd niets aan gedaan kan zijn; gezien vuilheid en gangwaarden.
Ik zou het horloge in je post laten voor wat het is; Landerons servicen is sowieso een vak apart, zeker qua onderdelenvoorziening.
Jaren '50 met ronde pushers is sowieso op het randje. Da’s wel echt vanaf pakweg 1960 normaliter.
Goed gezien van de pushers, was me nog niet eens opgevallen, kun je nagaan hoe weinig alert ik ben :). Ik geloof niet echt dat ie onlangs is nagekeken, in ieder geval niet door iemand die er echt kijk op heeft. Op zich geeft dat ook niet, ik reken er meestal wel op dat er een beurt gedaan moet worden. Onderdelen voor een Landeron 48 zouden toch wel te vinden moeten zijn? Dat is een vrij veel voorkomend uurwerk meen ik.
Gezien het model pushers ga ik uit van ergens mid-jaren '60 inderdaad.
Vol stalen modellen zijn vrij schaars en daarom prijzig, ze zijn zeldzamer dan double, verchroomde of 18k gouden modellen. Vandaar dat deze me opviel, ook gezien de staat van de wijzerplaat.