Advies collectie

Als je het echt toolish wilt, kijk dan eens naar Sinn. Heb zelf de EZM3 en deze vind ik top. Sinn heeft wel meer mooie duikers, U1 of de kleinere U50, de UX (oliegevuld), etc.
Hier een foto van mijn EZM3:

8 likes

Je neemt me te letterlijk. Je bent blij met de Seamaster. Waarom dan niet gewoon de Seamaster dragen en geen andere duiker meer kopen?

Misschien zou ik er ooit nog eens een sporthorloge of een Nomosje of zo bij pakken voor de afwisseling, maar als ik in mijn beleving de ultieme duiker had gevonden was het ook klaar.

6 likes

Staal, rubber en cordura met vouwsluiting

Hey pandemo. Ik zag je laatst vissen naar een turtle. Maar deze is nog cooler👇

En als je hem echt uit de broek wil laten hangen ga dan voor de sla033

4 likes

Ah, dat word het ook niet dan.:thinking:

1 like

Sowieso een witte plaat! Stalen band… Sportief… zelfde kwaliteit… extra functie (GMT)… even doorsparen… Rolex…… Ja

Of?

Ik ben wel bevooroordeeld omdat ik beide bezit maar ga voor de Milgauss daar krijg (ik) je altijd een glimlach van op je gezicht.

3 likes

Ik vraag me af of jij een duiker gaat vinden die kan competen met de Seamaster. Dus ik zou voor iets heel anders gaan. Bijvoorbeeld een sporty/dressy horloge, als deze.

TAG Heuer Carrera Calibre 5 Automatic Men 39 mm - WBN2112.BA0639

Fraaie details en afwerking, mooie maat (39mm) en merk met mooie historie.

13 likes

Je maakt het niet makkelijk, in de aard van een seamaster, vette lume, duiker lastig om dan iets gelijkwaardig als een seamaster te kopen. Eigenlijk is de seamaster de DUIKER die je wilt hebben, zoals gezegd een rubberen band geeft een andere look. Of voor iets totaal anders gaan en dan vind ik de Oris 400 een mooi alternatief, zeker gezien je nu zegt dat de Tudors niet meer aan de orde zijn, tja een Rolex das makkelijk gezegd als TS het over een budget van 2k-2,5k heeft. Verder genoeg tips hierboven, wens je veel succes met je zoektocht :ok_hand:

1 like

Andere optie binnen je budget. Nu te bestellen. Gaaf. Heeft waarschijnlijk nog niemand hier op HF

2 likes

Kijk es bij christopher ward… mooie duikers voor tussen de 1000 en 2000 . Ik zat zelf te denken aan een witte met zwarte bezel voor naast mijn seamaster…

1 like

Iemand heeft @munkel zijn advies hier al gegeven.:grin::wink:

1 like

7 likes

3 likes

5k toch? Zaterdag nog wezen passen, nooit gedacht dat ik ooit bij breitling zou kijken maar die vindt ik ook heel mooi.

The usual suspects komen toch langs, ik denk aan deze bij de combi diver/toolish: wel een grote jongen met 42mm case en 50mm lug2lug

https://www.stowa.de/en/Prodiver+Titanium+rhodium+black.htm

Prodiver_rhodium_schwarz_front_2600

2 likes

Pre-owened komt dichtbij de 3K, met de B17 ook onder…

1 like

In 41 of 44 mm
Automaat of quartz…

6 likes

Ik heb zelf een witte breitling colt bij m’n zwarte seamaster. Vind ik een mooie combinatie.
Staat ook een mooie avenger te koop in het blauw.

Met de stalen bezels zijn dat hele andere horloges dan de omega en tudor en daardoor een leuke afwisseling. Daarnaast natuurlijk een mooi merk met historie

1 like

Mido? Leuk merk en je houdt geld over

1 like

2 tot 2.5k en hoogwaardiger dan Tudor? Gaat lastig worden. Dus je moet een toolwatch/duiker hebben die iets afwijkt van de Seamaster.

Voor dat bedrag dan misschien één van deze:

• Doxa Sub300
  • Grand Seiko SBGN003
  • Aquastart Deepstar
  • Seiko SLA033
  • Sinn 856 (b-uhr)
5 likes