Ik ben een trouwe lezer van dit forum in de zoektocht naar een nieuw horloge. Tot nu toe heb ik, na het door scrollen van talloze topics, een lijstje gemaakt met horloges die mij erg aanspreken.
Nu toch maar een account aangemaakt omdat ik jullie advies nodig heb.
Als ik naar het lijstje kijk begin ik te twijfelen, zijn het niet allemaal ‘dressers’? Zelf heb ik al een vintage dresser en ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuw ’ dagelijks’ horloge wat ik bij wijze van ook om kan op een festival op een mooie zomerse dag.
Hoe kijken jullie naar dit lijstje en wat zou jullie advies zijn? Aanvullen / nieuwe tips zijn overigens ook welkom!
Lijstje:
Tissot Gentleman powermatic 80 silicium
Tissot prx
Tag Heuer Aqua racer
Hamilton Jazzmaster Day Date
Longines Conquest
Certina ds 8 moonphase
Certina ds action day date
Ik vind de Tissot Gentlemen powermatic gaaf, volgens mij heel veel waar voor je geld. Nadeel voor mij is de vlindersluiting, dat vind ik minder gaaf maar is persoonlijk
Dat heb ik nou ook met die vlindersluiting. Heb er eentje gehad op een Longines Conquest en zat net niet. Dan mis je echt de fijnafstelling.
Zelf wil ik de Tissot prx gaan passen maar die heeft ook de vlindersluiting dus of dat wat gaat worden?
Voor mij zou na de (in het bovenstaande rijtje) 1 van de Certina’s de winnaar zijn (de prx is leuk voor erbij) .
Welkom op HF Robin en veel plezier hier gewenst! Van jouw lijstje vind ik de Tissot Gentleman eigenlijk wel het mooist, de uitvoering met een massief gouden bezel is wel heel fraai.
Victorinox een idee? Een zwitsers horlogemerk met horloges die tegen een stootje kunnen. Iedereen kent het merk, maar denk dat niemand echt zal denken dat dat interessant is om afhandig te maken. Ook wel wat leuke eigen ontwerpen.
Ik zou de Tissot Gentleman al een jaar geleden in m’n collectie hebben gehad als hij 38mm of kleiner was geweest. Ik haat 40mm voor dit soort horloges, vind het net te groot. Maar als jij het wel een goede maat vind zou ik daarvoor gaan.
Thnx allen! Aan jullie reacties te zien zouden deze horloges allemaal wel als dagelijks door het leven kunnen en maak ik het mijzelf te lastig door te denken in hokjes.
Aquaracer! Kwaliteitshorloge dat tegen 'n stootje kan, goed waterdicht is, er goed uit ziet en (dus) altijd kan. Gaat ook niet snel vervelen! Al jaren zeer tevreden over de mijne.