Advies dameshorloge

Beste lezers,

Over een paar weken is mijn vriendin jarig en ik wil haar graag verassen met een horloge. Alleen nu ben ik totaal geen fan van de mode merken(Daniel Wellington etc) die je overal vind als je opzoek gaat naar dameshorloges. Misschien hebben jullie leuke suggesties?

Prijs +/- 200 euro
Uurwerk het liefst automatisch maar Quartz mag ook
Vintage is ook geen probleem

Alvast bedankt :smile:

Een speelse Seiko 5 wellicht?
Leren bandje erop natuurlijk.

1 like

Ik zou inderdaad ook eens wat seiko’s bekijken. Zitten in deze prijsklasse best wat leuke klokjes tussen voor de dames.

1 like

Die vraag is natuurlijk niet te beantwoorden.

Welke kleuren vind ze mooi? Hoe oud is ze? Wat zijn haar liefhebberijen, is ze meer sportief of juist niet? Moet het een dress horloge zijn of juist een duiker, of iets er tussen in? Wat is de omtrek van haar pols? Houdt ze van grote of juist kleine horloges? Is het een bling-type of juist niet? Welke ontwerp-stromingen vindt ze mooi?

Kortom: Jij wordt geacht je vriendin te kennen.

In die prijscategorie heb je bijvoorbeeld Tissot Couturier Lady horloges, die zijn voor 235 te vinden op de interwebz.

Wil je een automaat dan ben je bij Seiko of Orient terecht gekomen, want anderen doen niets in die prijsklasse.

4 likes

Ze wordt 21 jaar. Ze draagt momenteel een apple Watch :smiling_imp:. Ze is voor haar werk toe aan een dress horloge.

Heeft ze überhaupt iets met horloges ?
Jouw hobby hoeft haar hobby niet te zijn.

1 like

Of een leuke gebruikte TAG van mij kopen!!!:wink::icecream:

Dan zou zo’n Tissot Couturier niet slecht zijn.

Het is quartz, dus onderhoudsvrij, 100m WR dus niet moeilijk doen over een bui of handen wassen, het is een simpel dress horloge, en ik vind toch dat dameshorloges minder dan 36mm moeten zijn. De couturier is met 32mm een mooie maat.

Maar als je een tikje sportiever wilt:

33mm, 9mm dik, kan prima als dress horloge, maar wel lume en ook 100m WR.

2 likes

heb mijn vrouw deze gegeven, een seiko premier SXB429P1. Ietsjes duurder, maar in mijn ogen een zeer fraaie dresser!

1 like

Tissot everytime! Gezien ze een apple watch draagt is ze gewend om het horloge op te laden. Een vintage handwinder is ook prima te doen voor dat geld en de vroegere herenmaat van 33mm is voor een vrouwenpols prima.

Hou er rekening mee dat de meeste vrouwen echt 0,0 met automatische horloges hebben. Tenzij je van haar weet dat zij het daadwerkelijk leuk vindt denk ik dat je haar blijer maakt met een quartz, ook omdat je dan een luxer horloge voor hetzelfde bedrag kunt kopen.

2 likes

Dit kan ik inderdaad beamen. Mijn vriendin vond het vooral onhandig dat het horloge telkens stilstond als ze hem een aantal dagen niet gedragen had. Hierna de automaat snel verkocht en voor een quartz gegaan.

3 likes

oeh! mooi!!!

1 like

Linke soep je vriendin verrassen met een horloge. Mijn ervaring neem ze uit shoppen en laat haar kiezen. En als ze advies accepteerd ga voor Eco-Drive of Solar geen automaat :roll_eyes:

2 likes

Mijn vrouw heeft mijn Rider ingepikt… 38mm Bauhaus op een 15cm pols, maar het kan goed bij d’r. En ze vind hem leuk. De achterkant heeft ze geloof ik nog niet gezien. De band was het belangrijkste :wink:

1 like