Advies dameshorloge

Beste lezers,

Ik had graag beroep gedaan op jullie kennis en graag vernomen welk dameshorloge jullie kunnen adviseren, prijsklasse tot € 1000? Op het forum kwam ik b.v. al Tissot Lady Heart tegen, wat ik al heel mooi vind, maar ben hier niet in thuis en wil toch iets degelijks.

Alvast bedankt!

Welkom hier :blush: Er is voor dames in die prijsklasse best wat te vinden, maar ik weet niet welke stijl je het meeste aanspreekt. Bijv. Sportief (duiker?) of wat gekleder. Daarnaast is ook de maat belangrijk?
Ik zelf vind saffierglas en een fatsoenlijke waterdichtheid ook belangrijk.

Wat ik zelf wel aardig vind:
Khaki NavyScuba Quartz - 37mm | H82221310


Mooi met een keramische bezel :+1:

Of een andere stijl is deze Longines

Succes in elk geval met je zoektocht en het maken van een keuze. :+1:

Het mag inderdaad wat klassieker zijn. Saffierglas vind ik ook wel belangrijk, aangezien ik nogal lomp ben en vaak ergens tegenloop :roll_eyes::blush: mooie suggesties trouwens!

Hamilton Jazzmaster vind ik ook wel mooi. Als je dit vergelijkt met Tissot Lady Heart?

1 like

Certina heeft ook mooie modellen voor dames.

Hamilton en Tissot zijn beiden zwitsers en onderdeel van de Swatch Group waar ook bijv. Omega onder valt. Met beide merken kun je je geen buil vallen :+1:

Als het wat chiquer mag, is dit misschien ook nog een optie:

1 like

True! Bijv deze: :star_struck:

1 like

Zou toch een wat klassiekere kleursteling kiezen als eerste, neem ik even aan duurdere horloge gezien TS er geen ervaring mee heeft.

1 like

Wellicht heeft Mido iets wat je zoekt?

Onderstaande is iets meer uitgesproken.

Staat voor $750,- op de site van Maurice, dus in euros ook netjes binnen budget :wink::+1:

Ik ken het merk niet, vind niet veel verdelers ook, wel mooi

Zoals gezegd, is er best wel wat te verkrijgen bijen dat budget.
Zo heeft Seiko een presage-lijn met damesmodellen, die ruim binnen dat budget passen en ‘overal’ verkrijgbaar zijn.

Waar ikzelf behoorlijk van gecharmeerd ben, is Longines. Die heeft er toch wel een aantal mooie bij zitten, zoals:

Daarnaast heeft Tissot natuurlijk voldoende damesmodellen, zoals


ruim binnen het budget.

Wat ook mooi is (ook al is dat smaak)


Net even buiten het budget, maar met wat goed zoeken of een welwillende verkoper, zeker mogelijk!

Succes en veel wijsheid in de zoektocht!

Een tip mijnerzijds:
Ga er eens op uit, bezoek wat winkels met verschillende aanbod en diverse merken.
Kijk en probeer te ontdekken wat de voorkeur heeft om tot een weloverwogen keuze te komen. Het is toch een sieraad en bedoeld om langere tijd mee te gaan.

1 like


Mijn vrouw is hier (Oris, big crown, pointer date) nog steeds erg blij mee, is 29 mm.
Met beetje speurwerk wel rond budget te vinden.

4 likes

Of bijvoorbeeld de Seiko Presage in damesuitvoering, in rood of lichtblauw.