Advies: de perfecte chrono voor dit setje

Dat zou een toffe zet zijn, hoewel ik je EP ook kan waarderen. Ook wel een mooie uitdaging, zo’n speurtocht.

1 like

Nee hoor, staat er eentje te koop in Frankrijk

2 likes

Ebel 137, dat is een Lemania 1350 die zodanig verbouwd is dat niemand er iets mee kan behalve Ebel zelf. Voor 1500 euro wordt je horloge dan 28 weken vertroeteld. :face_with_peeking_eye:

6 likes

Ik dus ook!

Is een verwijzing naar de oer-Dato 12.
Heuer Carrera Dato 12 Ref 3147 Tropical
En ik kan me zomaar voorstellen dat Jack Heuer zelf in dit ontwerp nog de hand heeft gehad. Ik vind het wel wat hebben.

Maar goed, de Glassbox is er ook met datum op de meer klassieke 6-positie.
XTAG Heuer carrera Chronograph Glassbox Panda Dial (on bracelet) - 5
Ook deze vind ik schitterend! Maar zoals gezegd moet het budget daar dus wel ietsje voor opgerekt worden. :person_shrugging:

3 likes

Of je koopt de Ebel Discovery 1911. Echt een tof ding!

Daar zit een ETA in. Heb ik ook gehad en ik was echt onder de indruk. Die waren nieuw zo’n 4500 piek maar kan je nu veel goedkoper vinden. Sterker nog:

5 likes

De baltic was mijn 1e idee bij het lezen van je topic.
Na even scrollen blijken nog mensen te denken dat een salmon dial wel zou passen.

Verder nog een Lorier, de Gemini

2 likes

Een Yema misschien , maar wellicht te goedkoop.

1 like

Zalm, loving it. Ik vind van Baltic vooral die originele duiker mooi, de Acquascaphe, maar deze mag er zeker zijn.

Ja, mooi. Laatst een Lorier in het echt gezien (in de rij bij Swatch haha), ook in het echt een heel mooi horloge. Even mogen bepotelen en wat je krijgt is 100% bang for bucks.

Die Rallye limited is wel een feestje inderdaad. Mooi hoe het gebrek aan balans op de plaat, deze plaat een eigen smoel geeft en estetisch toch coherent is. Eigenlijk wat de Longines Big Eye ook zo knap doet.

2 likes

Complete left field:

Grappig genoeg weten ze een 7750 automaat in een kast van slechts 13,6mm dik te persen, geven ze daarbij 100m waterdichtheid, en kost dat allemaal maar 1750 ballen.

Dan heb je wel een tooly-tool uitstraling, want dit is een pilot chronograaf pur sang.

3 likes

Zeker, heel tof! Wel een heel ander horloge, vind ik, zowel qua formaat als qua styling. Maar absoluut een mooie en eigenzinnige verschijning.

2 likes

image

Staat een mooie in het blauw :wink:

3 likes

Zelfde merk maar Wel Gaaf!

6 likes

Ja, super gaaf. Helaas niet meer verkijgbaar.

AT8285-68Z

1 like

Heb die Franse gevonden op Chrono idd. Moet je wel zeggen dat de product foto’s een stuk sprekender zijn dan die fletste foto’s van de Fransoos…

1 like

Was deze al gedeeld?

2 likes

6 likes

Oeh, ik zou niet snel aan een Raymond Weil denken maar deze is wel mooi. Die platte gebrushde bezel is gaaf.

De nieuwe serie Raymond Weils is een home run, wat mij betreft. Nog een tandje groot, maar erg mooi. De chronograaf is erg mooi van maar voor een moderne Chrono, het is de KS die een tandje groot is?

1 like

frontale-steso

3 likes