Ik ben nog opzoek naar 1 extra horloge, een chronograaf.
Ik dacht altijd dat ik per se een speedmaster erbij moet hebben maar ik twijfel hier toch wel heel erg aan de laatste tijd: qua zwarte platen vind ik de Longines zo’n feest dat ik niet denk dat er ruimte is voor een extra zwarte plaat ivm met een heftig domed glas.
Mijn voorkeuren zijn:
Alles t/m 42 mm.
Liever geen overlap in merken (geen harde eis).
Geen Tudor, Hanhart, Sinn en heel beperkt Tag Heuer.
Niet vintage, vintage vibe mag zeker.
Geheel brons zou kunnen. Goud en bi-color is niet mijn vibe.
Budget maximaal oprekbaar tot €4500. Liever tussen 1 en 2k om de collectie in balans te houden.
Die Ebel is echt gaaf maar die is voor mij te gaaf. Ik zit gelijk te denken aan snorren, snelle auto’s en andere zaken die niet bij me passen. Breitling vind ik lastig. Heel veel mooie dingen dingen die de tands des tijds perfect doorstaan maar ik zie gelijk de horloges voor me die dat niet hebben gedaan.
Die Seiko is gaaf maar ik heb het probleem met Seiko dat ik vind dat hun onderkant vd markt hun mid priced en hogere segment opeet. Op de Hamilton kan ik het logo niet aan.
Voor team Junghans; ik geloof dat ik met de Tangente m’n dosis Duitse zakelijkheid met een Bauhaus sausje wel op orde heb. Op de Telemeter na, maar dan neig ik eerder naar Excelsior Park.
De Longines Big Eye is zeker een optie. Wellicht dat ik de blauwe dan mooier vind met die grainy plaat en titanium. Zag daar toevallig ook een behoorlijke aanbieding voor bij Eugene Van Baal. Begreep alleen wel een behoorlijk tonnetje. Heb net afscheid genomen van een hele dikke (letterlijk) duiker omdat ik die wel erg lastig draagbaar vond.
Die Staudt is inderdaad heel gaaf. Probleem wat ik daarmee heb is dat er hier onlangs iemand zo oneindig lang met 2 Staudts heeft moeten leuren in het blauw en op Marktplaats dat ik bang ben dat ik er nooit meer van af kom. Ik weet, het is vloeken in de kerk voor sommige hier maar ik ben altijd ook wel weer blij als ik weet dat ik snel van een horloge af kan als ik een andere richting op wil
De IWC zou voor mij een instant buy zijn als de dial een andere kleur had gehad. Vind 'm in deze uitvoering wat afstandelijks hebben. Wat ik jammer vind want een IWC zou ik wel heul graag aan de collectie toevoegen.
Ja, heel gaaf. Heb de witte alleen nog niet in het wild gezien. Ik kan me zo voorstellen dat wit 42mm heel groot draagt; ik vind de zwarte dial al best een object.
Het punt is meer dat ik het fijn vind om op 5 horloges uit te komen die ongeveer rond hetzelfde prijspeil en afwerking zitten. En in dit kader geen commentaar op de Meistersinger, dat was een cadeau
Maar die gaat dan echt full force de concurrentie aan met m’n Longines Legend Diver. En ik denk niet dat de Speedmaster dat wint.
Wat kan ik zeggen, ik ben van '87. Ebel is ook eigenlijk af te raden vanwege de enorme onderhoudskosten. Maar op een leren bandje al een stuk minder Miami Vice.
Je hebt op zich helemaal gelijk. Dat vind ik deels ook wel bijdragen aan de charme ervan. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nu 2 keer een Navitimer ‘in het wild’ gespot heb en beide keren om de pols van een enorme spierbundel met een te strak shirtje.
Deze heb ik al een tijdje op de radar, maar is misschien te zwart voor je: