Advies: Deployant Buckle / Vouwsluiting voor Speedmaster (18mm)

Forummers & Speedy affectionado’s,

Graag jullie hulp en expertise!

Aangezien ik een NATO strap niet zo mooi vind op mijn Sapphire Speedy (ik draag em op dit moment gewoon op staal) wil ik het horloge ook graag gaan dragen op leer met zo’n sjieke vouwsluiting of deployant buckle.

clasp 3

Kort en bondig heb ik de volgende vragen:

1. Wat is het typenummer van bovenstaand model in 18mm? En kent of heeft iemand mogelijke andere originele modellen met vermelding van typenummer die misschien goedkoper zijn? :slight_smile:

2. Kun je ook een niet-Omega horlogebanden gebruiken op dit type vouwsluiting en geeft dit geen problemen?

3. Waar deze deze vouwsluitingen het beste te kopen zonder het risico dat deze niet echt is? (nep dus)

Ik zoek dus een orginele Omega vouwsluiting en geen kopie!
(Heb geen zin mijn Speedy op straat te moeten opvegen omdat ik te cheap was om een echte betrouwbare sluiting te kopen.)

Graag jullie ervaring en advies!

Thanks, Jeroen.

2 likes

Ik ga dit even volgen, ben benieuwd wat eruit komt. Al weet ik niet of ik de kosten de moeite vind ten opzichte van een leren bandje met een ‘gewone’ sluiting…

1. 94521813

2. Ja maar ze moeten wel de juiste lengte en dikte hebben. Aan deze sluiting horen speciale banden. Omega of after market. Beide delen ongeveer dezelfde lengte, geen keepers, geen gat voor doorn.
    Een standaard band past niet.

3. Cousins UK. Of bestellen bij een Omega dealer.

Zeer comfortabele sluiting vind ik.

5 likes

Die dus wel :wink:

Thanks @Ko-Banden!!!
Lekker kort en to the point: precies wat ik wilde!!! :smiley:

Ik ga even op zoek!! :sunglasses:

Traditiegetrouw -zoals alles bij Omega- kost zo’n sluiting een godsvermogen; dat begrijp jij ook wel! :cowboy_hat_face:

Voor rond de 200 euries kun je er eentje kopen (tweedehands natuurlijk :face_with_hand_over_mouth:) wat e.e.a. denk ik net nog te verantwoorden maakt…zolang je niemand vertelt wat je er echt voor hebt getaald natuurlijk… :stuck_out_tongue:

Samengevat koop je in de plaats van een een bandje + Omega vouwsluiting ook 15 Megir horloges of 1 SKX… :see_no_evil:

1 like

Indertijd (toen ik op zoek was voor een OEM leren bandje voor mijn Speedy) zelf wat opzoekwerk gedaan … en dit was het resultaat :

De huidige 311.33.42.30.01.001 wordt geleverd met een zwarte 20/16 Croco strap (98000008) en een 16mm polished vouwsluiting (94521613).

De Omega Rally strap (98000024) - die ik wondermooi vind op een Speedy - is echter 20/18 en heeft dan weer een 18mm vouwsluiting nodig (94521813).

Beide kosten wel een hoop geld … daarom uiteindelijk gekozen voor een B&R Bands Classic Vintage Racing Watch Strap (alternatief voor de heuerville straps), wel met Omega doornsluiting :wink:

1 like

Super reactie ook: dankjewel voor de concrete informatie!

Hoe bevalt je die Omega Doornsluiting?
Is het het geld waard wat jou betreft en paste die Rally strap zonder aanpassing op je doornsluiting? :slight_smile:

1 like

Tja … zoals dat dan gaat ben ik er nog niet toe gekomen het geheel op de Speedy te zetten :astonished:

Hier een foto van de afzonderlijke ‘onderdelen’

Voor mijn huidige Speedy Pro Hesalite op staal had ik wel een Speedy Pro Sapphire op (croco) leer met 16mm Omega deployant buckle en was wel heel tevreden over het comfort van deze combo.

IMO :
Indien meer dresser : croco + deployant
Indien meer sporty : racing strap + pin buckle

1 like

Logische band/sluiting combinatie natuurlijk, maar heb je niet ook een foto van de banden tbv de vouwsluiting naast (‘gewone’) banden voor aan de gesp?

De band bestaat uit twee delen. Een daarvan komt met een pushpin aan de sluiting. Daar moet dus geen doorngat in waar het op een normaal bandje wel zou moeten.
Het andere deel heeft wel gaatjes net als een normaal bandje.
Zie voorbeeld, plaatje van het net.

2 likes

Je hebt (uiteraard) gelijk. Dat bedoelde ik ook. :+1:

1 like