Advies: Dress watch voor 2000 à 2500 eur

Wellicht niet juist omdat die goedkoper is, maar zou zeker een Junghans Max Bill overwegen. Blijf ik een erg mooi horloge vinden.

Imgur

6 likes

De heritage classic is een remake van een Longines sector dial uit 1934. Op dit originele model bedekte de small seconds dial de 6 nagenoeg volledig. De remake is nu 38,5mm (t.o.v. 32,5mm van het origineel) en Longines heeft ervoor gekozen om de secondenwijzer verhoudingsgewijs net zo ver van het midden te plaatsen als het origineel.

Nadeel is dan de ongelukkig afgekapte 6. Ik snap dat dit veelal als storend wordt ervaren, maar heb er zelf niet zo’n last van in dit geval. Hij staat bij mijn dan ook hoog op m’n lijstje :wink:

1 like

Dress = Vintage, geen twijfel mogelijk.

Succes! :+1:

1 like

Cartier Tank Solo

5 likes

Want prima bruikbaar als dresswatch op leer, met z’n 9,5mm dikte. Maar dat ie op een fantastische two piece canvas komt, 200m WR doet en ook nog subtiele lume heeft, ja, da’s allemaal bonus.

Sja. Moet ik daarvan zeggen. Ook een robuust horloge, 100m WR, HAQ uurwerk, 10mm dik, 39mm groot. Ik ervaar de GS als sportiever door de hoekige kast, maar het is nog steeds een dresswatch.

Verder zou ik de GS van @ElChueco nomineren. Die is nog meer dressy.

Voor degenen die roepen dat die horloges boven budget zijn: Je wordt genaaid. Zoek een andere handelaar. :+1:

4 likes

Voila, opgelegde indices!

Er bestaat ook nog een variant in midnight blue met sunburst, een samenwerking tussen Nomos en Timeless Watches uit ik meen 2016. Wat moeilijker te vinden want limited maar nondeju wat mooi! :heart_eyes:

8 likes

+1.

11mm dik, no date.
Veel dressy’er dan de andere GS’en met datum & meer ‘sporty’ kast vorm.

@Frederik81, de mijne is een Japan Only, mocht je hem willen passen dan is dat in het midden van het land te regelen. :wink:

2 likes

De Staudt is een mooi horloge en van Nederlandse makelij

http://www.staudt-twenthe.com/wp-content/uploads/2018/12/P11.011-A01.png

4 likes

Ik ben 39 man. Ik zal dit overwegen eens ik de 50 gepasseerd raak :wink: (Maar is op zich absoluut een mooi horloge)

2 likes

Deze kocht ik een tijdje terug en vind ik zelf heel mooi met zijn jaren '40 design. List is 2200 Dollars, maar is veel goedkoper te krijgen op het internet. :slightly_smiling_face:

e891b33ba985ea9e0d08b08056484d24957fd886_1_666x500

80f53919b2ad51e8ceb9955f006102a2cc6eb1a0_1_666x500

5 likes

Idd, Eterna is in de uitverkoop internationaal want zo goed als opgeheven door eigenaars…

Voila

Met in house

Zonder de extra kogellagers :smile:

3 likes

Welk model is dit?

1736 st i. Dit is de 36mm versie. De 1739 is de 39mm versie.

1 like

Het is misschien een wat ‘netter’ horloge, maar dress watch? :thinking::zipper_mouth_face:
-Geen leder
-date venster
-weinig slanke kast
-Op het randje te groot en sowieso te sportief.

Die 2e Nomos die @Lume postte, of die Oris, die voldoen pas écht aan dress-watch eisen.
Clean, simpel, elegant, geen numerals, geen date window.
Maar goed, het blijkt voor menigeen een rekbaar begrip, ik ben er zelf wat meer een purist in; want de gelegenheden waar een dress watch min of meer verplichte kost is, staan bol van de klassieke etiquette. Om daar dan met je sportief/nette GS op bracelet aan te komen, tja, mijn keuze zou 't niet zijn.

3 likes

Geen leer? Dat kan gewoon gewisseld worden hoor.

Dan hou je een 39mm klassiek ogend horloge met time only over wat in mijn ogen prima kan als dress watch.

Als je de klassieke etiquette aan moet hangen moet je voor veel gelegenheden geen, of een zakhorloge mee nemen.

Het is de 21e eeuw. 99% van de bevolking hoeft niks meer met een dress code te doen in de vrije tijd, en als mensen godbetert bruine schoenen bij pakken dragen kan een discreet horloge op staal zeker. :grin:

Jij hield altijd verhandelingen dat dergelijke horloges ‘sporthorloges’ zijn toch? Daar had je trouwens gelijk in. Los van wie ze bij welke gelegenheid draagt, je kunt dat onmogelijk een dresswatch noemen.

1 like

Ik draag ook regelmatig bruine schoenen bij een pak en met een paar sleak, donkerbruine chelsea’s komt daar m’n Tisell Antique 9015 bij op de pols, met een donkerbruin alligator bandje.


Ja, hij heeft een subtiel date window, maar het is nog steeds tig keer meer een dress watch dan zo’n Aqua Terra wannabe.:yum:

De enige gelegenheden waar je klassiek gezien geen horloge bij draagt zoals je aanhaalt zijn black/white tie.
Tenue de ville hoort gewoon prima een op leder gedragen polshorloge bij en dan toch liever iets meer understated dan die GS die je post.
Ik snap dat oprekken van het speelveld niet zo, als er voor ieder budget een prima alternatief is, wat écht aan dress watch ‘regels’ voldoet.
Als iemand advies vraagt voor chopper model motor, ga je hem toch ook niet een verlaagde dirtbike met hoog stuur aanraden?

3 likes

Breek hem de bek niet open. D’r komen al weer 14 alinea’s aan waarin hij met de motor van de gebaande paden gaat, het grote avontuur tegemoet, zonder zich er ook maar iets van aan te trekken wat voor horloge hij om heeft. Want ze zijn gemaakt om te gebruiken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Nee, dat was zodra je 'm op staal draagt en er lume bij komt. Een SARB is een sporthorloge, en een OP/DJ/etc.

Een horloge zonder lume met een 44GS kast op een croco band werkt voor mij wel als dress watch. Nu merk ik wel dat niemand op heel internet dat ding ooit op leer heeft gefotografeerd.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/4/4/c44ae785f8ceed1b763879ea37f20822fe845d11.JPG

Die Colareb slaat als een lul op een drumstel. Ik ga voor jullie entertainment binnenkort wel een 19mm alligator scoren in zeer donkerbruin. Dan kun je het zien.

Draagt TS dat ooit? Ik liever niet.

:point_down:

:wink:

1 like

Komt inderdaad aardig in de buurt zo.

1 like