Advies: Dress watch voor 2000 à 2500 eur

Maar wat zou je doen:

Mahoni
Donkerbruin
Zwart

en dan:
Alligator, ongevuld
Struisvogel, ongevuld

Want ja, die Colareb heurt niet.

Haha, velly funny, maar dan wel het 2e gedeelte van m’n punt vervolgens NIET quoten, omdat dat jou beter uitkomt.
Die Tisell van mij mét subtiel date window is meer dress watch dan die GS’jes die jij post. Punt. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Je hebt er twee nodig als hij dresswatch moet zijn. Een ongevulde bruine alligator voor netjes en een ongevulde zwarte voor formeel (want: denk aan jouw zwarte schoenen!).

3 likes

Uhm, wáár draag je volgens jou dan wél een dress watch bij?
Want bij een beetje smart casual allicht dat er dan andere, lossere regels gelden en er niks mis is met zo’n GS.

Maar als de TS advies vraagt voor een dress watch, ga ik er wel vanuit dat het voor relatief formele aangelegenheden/evt. zakelijk bedoeld is. En nee, formeel staat niet gelijk aan black/white tie.

En ja, ik zou m’n Maen Hudson (die erg ‘dressy’ is voor een vintage-inspired diver, geen date! :sweat_smile:) ook bij een pak dragen, maar ik werk dan ook niet voor de ‘big 4’ of in de advocatuur o.i.d.
EDIT: @tompj snapt 't! :hugs::fist_right:

1 like

De Max Bill is ook de enige die mij te binnen schiet.

Bie de polo? De korte broek? Of spijkerbroek / overhemd combo’s? Ja, wanneer niet, eigenlijk? Ik vind dressy horloges fijn dragen, want meestal plat en discreet. :grin:

1 like

Die blauwe is mooi, maar als dresser is toch onderstaande meer geschikt. Ik gebruik hem daar graag voor in ieder geval. Op formele momenten uiteraard met zwarte band.

Maar boven budget van de topic starter helaas.

Edit: met zwarte band dus:

12 likes

Ik vind dit allebei geen dresswatches.
Wat het wel is weet ik niet

De Nomos vind ik sports en de GS is business/casual.

1 like

Je bent de enige niet. Maar nogmaals, draagt de TS tenue de ville of formele kleding, of zoekt hij gewoon zonder harde redenen naar een wat rustiger horloge?

Want driekwart van wat hier de revue gepasseerd is heeft kenmerken die strikt gezien niet moeten, maar in dit tijdsgewricht doodnormaal zijn. :grin:

2 likes

En mocht je ook de zwarte (sbgx321) ook willen proberen… Dan spreken we gedrieën af? :sunglasses:

Overigens is de Presage, op leer, ook niet te versmaden. Al draagt die relatief wat groter.

3 likes

Ik zou daar enerzijds bij willen zijn, anderzijds moet ik het vermijden als de pest. Ik denk dat als je mij in één kamer zet met die twee GSsen van jullie, het weer een duur jaar wordt. :slight_smile:

En er is al een SBGV245 onderweg die morgen binnen komt. Grrrrrr.

1 like

Haha, schiet maar een datumprikkertje in. Midden van het land, is altijd te doen… :wink:

Kijken mag, zegt mijn vrouw altijd.

1 like

Nope, not quite my thing.

Ik zoek een lange termijnplan, om eerlijk te zijn.

Ben al m’n horloges aan 't verkopen om enkel nog m’n G Shock en m’n Speedy over te houden. De (beperkte) opbrengst van die verkoop gaat in een aandelenportefeuille van bedrijven die bijdragen aan een positievere wereld. (Ecologie, groene technologie, etc.) Die aandelenrekening staat op naam van m’n stiefkinderen. (Ik heb zelf geen kinderen)

Da’s nu het plan.

Maar ik ken mezelf, ik heb iets nodig om naar uit te kijken. Ik kan me voorstellen dat ik ooit iets dressier wil toevoegen aan de two-watch collection. Vandaar dat ik nu al advies inwin, zodat ik tijd heb om af te wegen en, wie weet, in 2021 of 22 effectief nog 'ns een horloge te kopen. Zo. Dan weten jullie meteen ook waar ik sta en dat ik zelfs overweeg m’n Sinn 556i te verkopen. :see_no_evil:

1 like

🥶 you monster.

2 likes

Overweeg. Nadruk op overweeg. :wink:

3 likes

Dan zou ik naast de aanschafprijs met name naar de total cost of ownership van zo’n horloge kijken. Dit is een zachte hint dat die GS quartzen die iedereen hier laat zien misschien een tweehonderd over budget liggen, maar dat ze dat over de verwachte levensloop van het horloge dertig keer goedmaken. :slight_smile:

Een loffelijk streven. Zeker dat je een groen/ethisch/constructief investeringsplan hebt… Dubbele creds.

Maakt niet uit wat de TS gaat dragen.
Desnoods een gebatikte pyjama met glitter pumps eronder.

De TS vraagt naar een dresswatch en dat is nou niet bepaald
wat je hebt laten zien.

Iedere vintage Omega no date is een dresswatch.
In mijn boek.
Mooi leer erop oeoeoe!! :ok_hand:

Pie pan kan ook nog.
Dan verdwijnen jouw suggesties snel in het ronde archief :grin:

2 likes