Advies dresser / dressy horloge gevraagd

Eind van dit jaar wil ik mijn horlogekist weer wat voller krijgen en ik ben hiervoor op zoek naar een dresser / dressy horloge.

Ik heb een lichte voorkeur voor een handwinder zonder datum en een diameter tussen de 38 en 42 mm

Er zijn al een paar horloges waar ik mijn oog op heb laten vallen.

Dit zijn de horloges die nu in beeld zijn, maar alternatieven en meningen zijn zeer welkom:

Epos handwinder

Edox Les Bemonts handwinder

Oris Artix
http://www.oris.ch/data/13012_01_733_7642_4035-07_5_21_85_fc.png

1 like

Zag deze vandaag liggen bij S&C in Den Bosch, erg fraai zeg! Wellicht iets voor je? Ga mezelf eens inlezen in de Timewalkers :wink:

Ik vind hem te druk, ben meer op zoek naar een horloge met een rustige wijzerplaat.

Budget?

Vind de EPOS er prima uitzien. Als het een handopwinder is met een kleine secondewijzer, is de kans groot dat het een Peseux 7001 zal zijn. Die doet het met een 38mm horloge beter dan met een 42mm, omdat je naar mate de wijzerplaat groter is, je aan de positie van de secondewijzer IMHO gaat zien, dat het uurwerkje eigenlijk te klein is.

Budget ligt rond 1250 euro

Van je 3 opties is de Epos wellicht het minst bekende merk bij het grote publiek (wat een voordeel kan zijn of een nadeel: ik vind het een voordeel ivm het verhaal dat je er over kunt houden). Daarnaast m.i. de mooiste van de 3.

Even over een andere boeg: Nomos? Binnen je budget weliswaar nét niet de diameter die je zoekt (de enige Club die onder je budget zit is 35mm) maar omdat je toch geen datum en wel een handopwinder wilt, zitten er nét boven je budget prachtige 38 mm opties als een Tangente:

1 like

Nieuw? Hamilton Infra Matic, Seiko Cocktail vind ik heel mooi en vallen ruimschoots binnen budget. Wat ook nog nét kan met dit budget is een Oris Artix Date.

Aangezien je het als een ‘lichte’ voorkeur bestempeld, negeer ik voor het gemak even je datum/handopwinder voorkeur…
Focus op rustige wijzerplaat (ben ik zelf ook van).

In die prijsklasse kom ik op de volgende opties (kan zijn dat ze er ets boven zitten, maar bij juwelier met korting of ‘met de kop er af’ tweedehands, paar maanden oud) op een forum lukt waarschijnlijk wel):

Nomos Club 38,5mm

Longines Flagship Heritage (heb ik zelf)

Frederique Constant Classic Index

Oris Artix Date (met 42mm voor mij te groot maar past binnen jouw range)

Hamilton Spirit of Liberty (eveneens 42mm)

Meistersinger 01 (niet mijn kopje thee maar veel forumleden zijn er dol op)

Nomos Tangente zoals hierboven al gesuggereerd

Voordelige opties (paar zijn al genoemd)

Tissot Visodate (400 piek)

Seiko Cocktail (400 piek)

Hamilton Intra-Matic (700 piek)

1 like

Je lijkt wel een voorkeur te hebben voor donkere dials. Ik heb het: een Stowa Antea KS 41 black. Handwinder, 41mm, geen datum, kleine seconden, zwarte wijzerplaat, €1150. Klaar! :wink:

Wow!! De Epos is fraai!! Anders dan anders, gewoon doen dus!

Nomos is mooi, maar ik heb er niet direct een klik mee.

De Oris staat al op mijn lijstje en is idd ook een mooi horloge

De Oris Artix date is er ook in 39 mm variant, de FC is mooi, ik ga eens even zoeken of die ook met indices leverbaar is. @anon50762135EV

Erg mooi die Stowa @dialstatic

1 like

1 like

tissot le locle “vanilla”

keuzes, keuzes het blijft moeilijk …

2 likes

Le Locle, Klassieker!

Die heb ik al .

Junghans Max Bill?

+1 !