Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een nieuw horloge liefst iets casuals en geen dress watch. Ben van plan om hem vooral op school te dragen, maximum prijs ligt zo rond de +/- 300. Zelf vond ik de orient mako of de orient ray wel iets hebben.
Alvast bedankt
Je treft het: ik heb precies wat je zoekt
Voor dat bedrag kun je ook een echte Seiko diver kopen.
Ja, maar dan heb je niets bijzonders, of iets wat het halve forum mee loopt of heeft gelopen…
Stond hier vandaag een mooie Seiko Turtle Pepsi met saffier te koop binnen je budget!!
Een Orient is ook niet erg bijzonder en vergeleken met Seiko, zou ik het wel weten. Jouw Geckota is een ander verhaal, natuurlijk. OP vroeg overigens niet naar een ‘bijzonder’ horloge.
Als ik jou was zou ik eens naar de seiko skx 007 of 009 kijken, of als je wat opvallender wil een Seiko monster.
Ga je toch voor een Orient Ray of mako gaat zorg dan wel dat je de nieuwste versie koopt, die zijn namelijk handopwindbaar en hackable.
Maar als ik Chris zo inschat gaat ie wel voor iets bijzonders, toch Chris?
Seiko is als de Toyota Corolla: veilig, betrouwbaar en een beetje saai. Ik zou zeggen, neem de tijd en zoek nog even tot je weet wat je mooi vindt.
In deze prijsklasse kan ik de Mako/Ray absoluut aanraden, Mako was trouwens ook mijn eerste “echte” horloge. Nooit problemen mee gehad en zat keuzes uit versies en bezel kleuren. Thumbs up for the Mako
Hey Chris,
Ik vind de Orient Ray Raven super vet
Je zal er lang plezier aan beleven.
Je kunt hem ook op een zulu of nato strap zetten
Succes!
Als jij vindt dat de “Mako” of “Ray” je aanspreken, dan heb je enkel nog de keuze te maken tussen deze 2. Orient is een goed en betrouwbaar merk, voor een eerste “watch”, zeker een goede keuze.
Wat jij zelf mooi vindt is belangrijk, niet wat een ander ervan vindt
Orient is zonder meer goed. Niets op aan te merken. Een Seiko diver SKX007/009 of een turtle zijn stukken populairder hier en op andere fora.
Een tweedehands Sumo is met wat geduld en een beetje extra cash ook binnen bereik. Succes met je zoektocht. Neem de tijd, en geniet ervan.
Die zijn voor +/- 200 Euro bestelbaar bij Seriouswatches, althans de MAKO II. De MAKO I haal je nog voor 160 Euro van de baai of Amazon.de, ik zie daar trouwens ook een Big MAKO staan met witte wijzerplaat voor 200 Euro, ook grappig.
Maar voor dat geld heb je ook een Citizen NY00040 van Amazon, of een Seiko SKX007/009/011 bij Rob van Monsterwatches. Op die laatste zul je moeten wachten, maar daar kun je wel saffier op laten zetten, en heb je voor 230 Euro echt een zeer goed horloge met het juiste glas.
Voor 350 piekies heb je ook een splinternieuwe Laco Bielefeld, als het een piloot mag zijn:
Nadeel is wel dat ze gewoon niet bijster WR zijn. 50m is net kunnen douchen.