Na een kleine twee jaar hierop rond te neuzen en jullie talloze posts te liken en te bewonderen, begint het tijd te worden voor mijn eerste serieuzere aankoop. Alleen weet ik nog niet goed welke ik effectief zal kopen, daarom wil ik graag jullie meningen eens horen.
Dit is mijn huidige collectie:
Baltic HMS002
Tissot Le Locle Powermatic 80
Seiko snkl23k1
De Baltic zal waarschijnlijk het nest verlaten, omdat ik hem toch te weinig draag. Met dat budget en wat opleg ben ik aan kijken naar volgende horloges (±1000 euro):
Seiko SPB143
Sinn 556i
Oris Diver 65
Er komt sowieso nog een Halios Seaforth, als de bestellingen daarvan terug opengaan en ik er hopelijk eentje kan bemachtigen. Dus wat zou volgens jullie de ideale aanvulling zijn voor mij?
Het doet er niet toe wat mijn mening is, wat vind je zelf mooi?
Wat je noemt zijn wel erg de standaard modellen die elke youtuber en z’n schoonmoeder aanraadt. Wat zijn nou horloges waar je het echt warm van krijgt, als geld geen rol zou spelen?
Allemaal prima horloges. De Sinn spreekt mij het minst aan en de Oris het meest. Maar die is ook wel verreweg het duurst. Geen idee of het tweedehands ook zoveel scheelt. Maar volgens mij doe je met geen van de drie een miskoop. Dus welke vind jij zelf het gaafst? Mij helpt het altijd erg om ze irl te zien en passen. Iets dat met de Sinn dan wel weer vrij lastig wordt. Tenzij je een forumlid tegenkomt, die er een heeft, natuurlijk. Succes en veel plezier met kiezen!
Het eerste serieuze horloge staat naar mijn mening al in het eerste lijstje namelijk de Tissot.
Gezien de verschillen tussen de kandidaten voor dit horloge zou mijn advies zijn om nog niet over te gaan tot een koop. Het lijkt mij veel verstandiger om de tijd te nemen om echt iets tegen te komen waar je verliefd op wordt.
Ik zou zeker zeggen kies met je hart. Maar ik heb de sinn en de Oris gehad en die Oris vond ik veel fijner dragen en mooier afgewerkt. Uiteindelijk toch niet gehouden omdat ie geen datum had en daar nog wel een beetje spijt van. Maar op de versie met datum is het niet mooi gedaan vind ik (althans de 40mm - bij de 42 weer wel)
Alledrie zijn het prima keuzes. Kwalitatief ook gelijkwaardig, en met prima uurwerkjes.
Het bolle glaasje van de Oris geeft het wel net wat extra ten opzichte van de (beetje saaie*) Seiko.
*of je kan het zien als tijdlozer
Ohja de stalen band van de Oris is wel echt véél beter dan die van de Seiko. Die van de Sinn is ook erg goed.
Eigenlijk is het een beetje een vintage uitstraling vs. moderne duiker vs. strakke toolwatch.
Voor mij is de Oris op staal het leukste, dan de Seiko op tropic strap en de Sinn met stalen of lederen band als derde.
Ik zou zeggen, kijk ook eens naar deze, een Maurice LaCroix Aikon. Op staal en een leren band erbij. In 39, of 42mm. Ik ben onder de indruk. (Lees; Vind hem mooier afgewerkt en fijner dragen dan de Tudor Royal).
Leuke smaak. Naar die Sinn en Oris 65 zat ik ook al tijdje te kijken, net als een Oris Pointer Date. Uiteindelijk heb ik me gisteren de PD cadeau gedaan. Bevalt me prima! Dus van je lijstje zou ik momenteel de Oris 65 nemen. Succes!
Als echt geld geen rol speelt, dan ga ik voor een Omega. Maar geld speelt nu eenmaal wel een rol, en degene waar ik telkens opnieuw naar terugkijk zijn de drie ik opsomde.
Daarnet de Oris eens gedragen van een kennis, maar vind de 42mm toch te groot voor mij. Men eerste keuze is de Sinn, dus ik ben geneigd die te nemen.
Het is een prachtig horloge, zeker voor dat geld. Maar blijf toch meer naar een zwarte dial neigen. Men Tissot en Seiko zijn zwarte en vind die leuker. Daarom zal men Baltic weg mogen.