Advies eerste setje horlogetools

Medeforumleden,

Nu ik al wat langer hier vertoef wil ik ook de wat simpelere zaken bij mijn horloges zelf doen (batterij vervangen, kast openen, banden wisselen etc.). Zijn er setjes aan te raden met basic tools die ik zou kunnen aanschaffen om deze taken mee uit te voeren?

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog niet gegoogled heb.

Alle suggesties zijn welkom.

Mijn Raymond Weil Don Giovanni loopt niet meer. Dus wil eens kijken wat dit kan zijn. Dit is de aanleiding tot mijn vraag. Iemand enig idee? Ik ben zelf nogal leek op dit gebied.

Je kan beginnen met de Chinese setjes koop je voor 20 euro
wel zou ik kwalitiet schroevendraaiers kopen bv bergeon of van af switzerland

gr

maikel

En waar zou ik zo iets kopen?

http://www.watch-tool.de/home.php
:~

grazie :slight_smile:

welke raden jullie aan:

http://www.watch-tool.de/html/kits.php

Met het 2e setje heb je de basis al aardig gecoverd als ik dat zo zie. Heb je voor 20 euro een netjes setje. Dat hele goedkope spul uit china kan ik afraden, veel breekbare rommel.

Ik zou géén set kopen, ik zou voor losse gereedschappen gaan. Op deze manier koop je het gereedschap bijeen, welke je ook écht nodig hebt. Zo’n set is leuk, maar mijn ervaring is dat je de helft niet gebruikt.

Brench Schreef:

Medeforumleden,

Nu ik al wat langer hier vertoef wil ik ook de wat
simpelere zaken bij mijn horloges zelf doen
(batterij vervangen, kast openen, banden wisselen
etc.). Zijn er setjes aan te raden met basic tools
die ik zou kunnen aanschaffen om deze taken mee
uit te voeren?

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog
niet gegoogled heb.

Alle suggesties zijn welkom.

Mijn Raymond Weil Don Giovanni loopt niet meer.
Dus wil eens kijken wat dit kan zijn. Dit is de
aanleiding tot mijn vraag. Iemand enig idee? Ik
ben zelf nogal leek op dit gebied.

Ik ben begonnen met zo een 20 euro setje van eBay. Erg compleet en heb er m’n eerste uurwerkje mee ge(de)monteerd.