Advies en inspiratie gevraagd: militair horloge

dan moet je goed gaan zoeken
adviesprijs is 699
soms ergens in de uitverkoop wel rond 500 te krijgen.

alternatief is de rangeman gw-9400, die kost rond de 250 euro.

1 like

Garmin Instinct Solar Tactical. Heb de gewone solar versie - alle belangrijke functies zitten erop (baro, kompas, GNSS etc.), super batterijduur en kan tegen een stootje.

1 like

Ik zou opteren voor een Marathon, deze horloges zijn onverwoestbaar en gemaakt voor militaire-/overheidsdiensten.

Of de Citizen promaster classic welke mij ook bij mijn diensttijd heeft vergezeld;

4 likes


slecht nieuws, nummer 420 is al weg.

5 likes

Bedankt allemaal voor het reageren, dit zijn een boel goede opties! Op het moment de G-shock en Suunto nog wat beter aan het bekijken, dit zou niet direct mijn persoonlijke keus worden, maar het horloge is uiteindelijk ook niet voor mijzelf. Nog even distilleren nog dus!
Nogmaals bedankt en fijne avond! :+1:

6 likes

Die monocoque Citizen Promaster Tough die hier aangedragen wordt, maar dan het liefste in staal en groen, is ook een bakbeest hoor. Voor weinig geld.

@WernerManuel weet een goed punt te scoren. @Jorrieeee, ik zou 'm in de mix gooien, want dat ding gaat het ook 30 jaar doen zonder gezeik, en hij is er in het legergroen.

2 likes

Ik heb ook begrepen dat Citizen erg populair was onder Mariniers in jaren negentig. Heb ik van een oud Marinier begrepen.

2 likes

Wat @zulu zegt: g shock of suunto.
Kompas en gps kan nice zijn maar staar je niet blind op alle extra toeters en bellen.

4 likes

Scheelt dat je die spullen wel van de baas krijgt :joy:

Zo’n DAGR werkt prima. Kompas geeft alleen maar afwijkingen bij je buks en voertuigen. Derhalve, voor de gemiddelde infanteroos is een Suunto goed.

Alleen die nerds hier komen met Marathon en CWC’s maar dat zal de heren in het veld jeuken. Die willen een makkelijk afleesbaar horloge, het liefst met een lampje, lastig te slopen en je moet er een wateroversteek mee kunnen doen.

4 likes

Een stevige Russische Vostok? Kan tegen een stootje, waterdicht tot 200m en niet al te prijzig.

Edit: en overigens gemaakt voor het Russische leger.

3 likes

Uitstekend als fieldwatch :+1:

3 likes

Lichting 94-10 hier :v:

2 likes

Als het ook wat meer basic kan en mag. Kan me voorstellen dat die İndiglo in sommige scenario’s retehandig kan zijn!! Nog geen 9 tientjes, dus de portemonnee van ome ook blij :smiley:

1 like

Tijdens de initiële opleiding is een beetje kunnen smokkelen bij de praktijk kako-les toch wel een fijn gevoel :grin:.
Het is wel een twijfel geleden dat ik een gps van de baas in mijn handen gehad heb zeg. Ondingen vond ik het.

1 like

Ik kwam er later achter dat de suunto core maar 3 atm is. Blijkt in de praktijk wel goed te gaan overigens. :sweat_smile:
Vond ik toch opvallend weinig voor een outdoorhorloge.

1 like

Dat is dus het principe “wat er niet op zit kan ook niet kapot”.

1 like

Een mooie analoge G-shock met niet te veel opties in legergroen. Mooi toch, ,als je 18 bent.

1 like

meer dat gebruik je toch niet :slight_smile:

Daar had ik dus een hekel aan. Verschillende malen gehad dat je tijdens nachtpatrouille het horloge van een collega zag oplichten op meer dan 10m afstand.
Of een pipo die het geluid had vergeten af te zetten. Je kan je niet voorstellen hoe ver dat biep-geluidje draagt 's nachts…

2 likes

4 likes