Fijn om te zien dat de lijst van nut kan zijn. Bedankt voor de verwijzing Ericpp :)-D
bates Schreef:
- vereisten:
stijl: sportief
vorm: rond
Uurwerk: quartz of kinetic
Budget: max 500EUR
Staat: nieuw
Voorkeuren:
uitstraling: Klassik doch sportief
materiaal: staal of keramisch (zoals de reeks van
Armani)
band: metal, keramisch of rubber
complicaties: datum, chrono
waterdicht, liefst niet teveel decoratieve
elementen (zoals de nieuwe Seiko Premier Kinectic
Afknappers:
Teveel troela / decoratie
goedkope materialen
Welkom Bates,
ik weet niet wat je dagelijkse werkzaamheden zijn, maar ik draag m’n ceramische horloges meer bij de nette gelegenheden. Keramiek kan dan harder en krasbestendiger zijn dan staal en titanium, maar is ook breekbaarder en daardoor kwetsbaarder voor stoten.
Als ik je zo hoor ben je niet iemand die graag dagelijks z’n klokje opwind of geregeld via de achterzijde naar het uurwerk koekeloert.
Ik adviseer dan meestal om een RC klok te overwegen. Als je dan toch al van het gemak van een quartz horloge geniet, waarom dan niet ook gelijk van een klok die altijd goed staat? Hij krijgt dagelijks de juiste tijd via radio signalen binnen.
Te denken valt aan Casio, die ook modellen heeft die RC combineert met Tough Solar, zodat je geen batterijtje meer nodig hebt. Net zoals Citizen dat doet met z’n Skyhawk/Pilot klokjes.
Bij Casio denk ik dat de Edifice lijn je wat te sportief/druk is, maar misschien dat de Lineage modellen iets voor je is?
Kinetic vind ik een mooie mix tussen het gemak van een quartz klokje en de batterij onafhankelijkheid van een mechanische klok. Seiko en Pulsar zijn daar bekenden in en vallen binnen het budget.
Van Seiko zou ik kijken naar een Velatura. Vind die een balans hebben tussen klassiek en sportief. De Sportura en Premier lijn zullen voor je waarschijnlijk teveel naar het uitersten neigen.
Van Pulsar heb ik weinig kaas gegeten, behalve dat het een zustermerk/bedrijf is van Seiko, welke in lagere prijsklasse zit. Kwalitatief zal het denk ik niet onderdoen.
Veel succes met je zoektocht en ben benieuwd wat het is geworden.