Advies en tips betreffende aankoop nieuw horloge

Beste vrienden,

Allereerst wil ik jullie fijne feesten toewensen.
Tevens zou ik ook graag wat advies willen voor de aankoop van een nieuw horloge.

Momenteel heb ik een Festina sport horloge dat ik 12 jaar geleden van mijn grootouders gekregen heb. Een prachtig stuk maar er komen wat krasjes op en ik zou het horloge graag willen opwaarderen en enkel voor speciale gelegenheden willen dragen. Dit omwille van de emotionele waarde.

Nu ben ik dus op zoek naar een ander klokje voor tijdens de werkweek.
De horloge winkels in mijn stad binnen zowel goedkoop als zeer prijzige stuks aan.

Ik zou graag in de sportieve stijl blijven en twijfel of ik me zou laten verleiden door een horloge van een modehuis à la Armani of Massimo Dutti of eerder voor een echte horlogemaker zou gaan. Ik heb een budget tot € 500 voorzien en alle advies en tips zijn meer dan welkom.

Mvg.

Hallo Bates,

Welkom op dit geweldige forum!

Vragen als deze komen geregeld voorbij en zijn op basis van jouw gegevens eigenlijk niet te beantwoorden :slight_smile:

Meer informatie helpt ons jou te helpen dus kijk hier eens naar:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,312582,330687#msg-330687

Succes!

Eric

Tissot, Hamilton, Steinhart of een tweedehands Tag Heuer.

By te way, Seiko advies in 3, 2, 1 …

Bedankt, ik zal zeker de template gebruiken. Kun je me zeggen of een horloge van en modehuis kwalitatief evengoed is als dat van een vb. Tag Heuer of Seiko…

bates Schreef:

Bedankt, ik zal zeker de template gebruiken. Kun
je me zeggen of een horloge van en modehuis
kwalitatief evengoed is als dat van een vb. Tag
Heuer of Seiko…
Net zoals bij alle producten is zit er veel verschil tussen de verschillende fabrikanten. Zo zijn er best wel modemerken te nkemen die kwalitatief goede horloges leveren, maar er zijn ook genoeg modemerken die voor een horloge met een standaard quartz uurwerkje zonder schaamte € 700,00 durven te vragen.

Zo is het ook met de “echte” horlogemerken al is het daar wel een stuk minder en dus makkelijker te vergelijken. In de klasse tot € 500,00 is zoveel te verkrijgen in alle maten en kleuren dat elk advies dat jij krijgt gebaseerd is op eigen ervaringen, niet slecht per definitie, maar niet JOUW horloge.

Dus ben benieuwd naar jouw input, dan gaan wij op zoek naar jouw klokkie :slight_smile:

Eric

3,2,1, :d

Welkom en veel plezier hier!
Tissot, Certina Seiko,Citizen,Hamilton enz. enz. Er zijn eindeloos veel merken op te noemen die in deze prijsklasse een mooi horloge hebben.

Ik ben benieuwd naar je voorkeure idd. genoeg kennis, tips en adviezen hier op het forum om jou te helpen.

Succes en plezier met de voorpret gewenst.

Gerrit

  1. vereisten:

stijl: sportief
vorm: rond
Uurwerk: quartz of kinetic
Budget: max 500EUR
Staat: nieuw

Voorkeuren:
uitstraling: Klassik doch sportief
materiaal: staal of keramisch (zoals de reeks van Armani)
band: metal, keramisch of rubber
complicaties: datum, chrono
waterdicht, liefst niet teveel decoratieve elementen (zoals de nieuwe Seiko Premier Kinectic

Afknappers:

Teveel troela / decoratie
goedkope materialen

Extraatje: ik zou graag ietsje moderner willen gaan dus het klokje mag wat groter zijn dan bij traditionele modellen. :wink:

Wat vind je van deze Certina DS Action Chrono?
Deze is van titanium maar is ook in staal verkrijgbaar.

Of mischien vind je de eenvoud van deze Precista Speedbird wel wat? (timefactors.com)
De stalen band is wat stug maar je kan er ook gemakkelijk een mooie leren band op zetten.

Best wel leuk :slight_smile:

Certina heeft sowieso veel mooie quartz chrono’s in het assortiment vind ik.
Bij bijv. bouwmanonline.nl staat genoeg:-)

Fijn om te zien dat de lijst van nut kan zijn. Bedankt voor de verwijzing Ericpp :)-D

bates Schreef:

  1. vereisten:

stijl: sportief
vorm: rond
Uurwerk: quartz of kinetic
Budget: max 500EUR
Staat: nieuw

Voorkeuren:
uitstraling: Klassik doch sportief
materiaal: staal of keramisch (zoals de reeks van
Armani)
band: metal, keramisch of rubber
complicaties: datum, chrono
waterdicht, liefst niet teveel decoratieve
elementen (zoals de nieuwe Seiko Premier Kinectic

Afknappers:

Teveel troela / decoratie
goedkope materialen

Welkom Bates,

ik weet niet wat je dagelijkse werkzaamheden zijn, maar ik draag m’n ceramische horloges meer bij de nette gelegenheden. Keramiek kan dan harder en krasbestendiger zijn dan staal en titanium, maar is ook breekbaarder en daardoor kwetsbaarder voor stoten.

Als ik je zo hoor ben je niet iemand die graag dagelijks z’n klokje opwind of geregeld via de achterzijde naar het uurwerk koekeloert.
Ik adviseer dan meestal om een RC klok te overwegen. Als je dan toch al van het gemak van een quartz horloge geniet, waarom dan niet ook gelijk van een klok die altijd goed staat? Hij krijgt dagelijks de juiste tijd via radio signalen binnen.
Te denken valt aan Casio, die ook modellen heeft die RC combineert met Tough Solar, zodat je geen batterijtje meer nodig hebt. Net zoals Citizen dat doet met z’n Skyhawk/Pilot klokjes.
Bij Casio denk ik dat de Edifice lijn je wat te sportief/druk is, maar misschien dat de Lineage modellen iets voor je is?

Kinetic vind ik een mooie mix tussen het gemak van een quartz klokje en de batterij onafhankelijkheid van een mechanische klok. Seiko en Pulsar zijn daar bekenden in en vallen binnen het budget.
Van Seiko zou ik kijken naar een Velatura. Vind die een balans hebben tussen klassiek en sportief. De Sportura en Premier lijn zullen voor je waarschijnlijk teveel naar het uitersten neigen.
Van Pulsar heb ik weinig kaas gegeten, behalve dat het een zustermerk/bedrijf is van Seiko, welke in lagere prijsklasse zit. Kwalitatief zal het denk ik niet onderdoen.

Veel succes met je zoektocht en ben benieuwd wat het is geworden.

Dag Marnix,

Ik heb een toffe job als project manager. Enkele meetings, wat opleidingen en voor de rest hard werken. Dat is zowat mijn werkweek.

Het klopt dat een horloge voor mij eerst functioneel hoort te zijn. Hoewel ik me er wel op betrap dat het esthetische ook een rol begint te spelen.

Vandaag heb ik enkele modellen gevonden die me weten te bekoren.

ik zal ze zo dadelijk even posten.

Alvast bedankt voor de goede raad en vele tips.

bates Schreef:

Dag Marnix,

Ik heb een toffe job als project manager. Enkele
meetings, wat opleidingen en voor de rest hard
werken. Dat is zowat mijn werkweek.

Het klopt dat een horloge voor mij eerst
functioneel hoort te zijn. Hoewel ik me er wel op
betrap dat het esthetische ook een rol begint te
spelen.

Vandaag heb ik enkele modellen gevonden die me
weten te bekoren.

ik zal ze zo dadelijk even posten.

Alvast bedankt voor de goede raad en vele tips.

Graag gedaan en ben benieuwd!

Ok, de shortlist op dit moment:

Tissot PRC 200: een sportief klokje zonder veel franjes, betrouwbare Zwitser.
Kostprijs dient nog opgezocht te worden.

Armani (AR5890) Dit klokje was liefde op het eerste zicht vorig jaar. Doch omwille van de hoge prijs €400 een beetje op de lange baan geschoven.

Ik hoop dat de shortlist niet langer wordt.

sorry voor het ontbreken van foto’s, maar dit is niet zo duidelijk :slight_smile:

Tissot PRS516 lukt ook onder de 500 euro. Ik heb de versie met blauwe wijzerplaat en op staal. Moet je in het echt zien, is het horloge waar ik het vaakst positief commentaar op krijg (die kleur blauw is echt om te kwijlen inderdaad).

Ziet er inderdaad ook een zeer tof model uit.

bates Schreef:

Ok, de shortlist op dit moment:

Tissot PRC 200: een sportief klokje zonder veel
franjes, betrouwbare Zwitser.
Kostprijs dient nog opgezocht te worden.

Armani (AR5890) Dit klokje was liefde op het
eerste zicht vorig jaar. Doch omwille van de hoge
prijs €400 een beetje op de lange baan geschoven.

Ik hoop dat de shortlist niet langer wordt.

sorry voor het ontbreken van foto’s, maar dit is
niet zo duidelijk :slight_smile:

de tissot

kweenie of 500 haalbaar is.

de armani

In België, bij diverse erkende dealers online kun je een Tissot PRC 200 (afhankelijk van de materialen en stijl) kopen vanaf 300. De prijs schommelt tussen de 300-400 EUR.