Advies/ervaringen Orient Mako (xl)

Nogmaals dank voor alle reacties!

Het wordt me wel verdorie moeilijk gemaakt.

-Ik zit te twijfelen tussen de oude en nieuwe Mako. De nieuwe Mako is 30-40% duurder en vind ik persoonlijk esthetisch wel wat mooier. Als je voor de nieuwe gaat komt de prijs zeer dicht in de buurt van een Seiko monster. Dan wordt de keuze toch lastig.

Voordelen Monster:
-Compleet eigen unieke look
-Stoer
-Band staat als top bekend
-Lume is ook top
-Doorverkoopwaarde is zeer goed.
Nadelen:
-Minder mooi
-Erg ‘tool’ achtig. Ik heb zelf een vrij nette kledingstijl dus ik denk dat hij misstaat onder bijvoorbeeld ee nette hemd/colbert.

Voordelen Mako
-Mooi
-Multifunctioneel inzetbaar
-Ook redelijke restwaarde denk ik.
Nadelen
-Afwerking schijnt een tikje minder te zijn dan de Seiko.
-Lichtgevendheid in het donker.

Welke zouden jullie kiezen?

Ik heb niets met Orient, ik vindt dat ze een lelijk te prominent aanwezig logo hebben.

Je kunt ook de “oude” Mako nemen en die laten modden met een mooiere dial en de nieuwe wijzers.

Ja wat dat logo betreft ben ik het wel redelijk eens, overigens vind ik wel dat er op de Mako precies de juiste hoeveelheid tekst staat.

Als jullie moesten kiezen tussen de Black monster op staal en de New Mako welke werd het dan?

jmr Schreef:

Ja wat dat logo betreft ben ik het wel redelijk
eens, overigens vind ik wel dat er op de Mako
precies de juiste hoeveelheid tekst staat.

Als jullie moesten kiezen tussen de Black monster
op staal en de New Mako welke werd het dan?

Gezien wat je bij de nadelen van het Monster zei, dat je em niet dressy vond en dat blijkbaar dus wel zou willen, dan zou ik de Orient. Wil je em als toolwatch gebruiken, dan prefereer ik het Monster boven de Mako.

Mijn keuze is ook de Mako gevallen en wel de nieuwe! Ik moet enkel nog even uitzoeken waar ik hem vandaan wil halen. Gek genoeg kan ik hem niet bestellen op Amazon UK. Iemand nog een goede andere (Europese) webshop want wil het liefst binnen Europa want anders duurt het eeuwig en heb geen zin in dat gezeur met de douane.

@lone ryder: Helaas geen foto. Ik heb wel’s geprobeerd om fatsoenlijke foto’s te maken van mijn horloges maar mijn talenten óf mijn apparatuur (ouwe telefoon, ouwe digitale compactcamera) schieten tekort om ietwat scherpe en estetisch verantwoorde foto’s te maken.

jmr Schreef:

Mijn keuze is ook de Mako gevallen en wel de
nieuwe! Ik moet enkel nog even uitzoeken waar ik
hem vandaan wil halen. Gek genoeg kan ik hem niet
bestellen op Amazon UK. Iemand nog een goede
andere (Europese) webshop want wil het liefst
binnen Europa want anders duurt het eeuwig en heb
geen zin in dat gezeur met de douane.

Dit is een hele goede verkoper op ebay uit Duitsland. http://www.ebay.nl/itm/Orient-Deep-professional-Diver-Taucher-Uhr-CEM75001B6-/390379394864?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item5ae46cd730

Eensch met Dreski. Heb bij Schoeneuhren al 2 Orients gekocht.
Perfecte service, faire prijzen.

Dank voor de seller. iet er prima uit en ook goede prijzen zo te zien maar helaas hebben ze de blauwe Mako niet en die vind ik toch wel ietsje mooier dan de zwarte

jmr Schreef:

Dank voor de seller. iet er prima uit en ook goede
prijzen zo te zien maar helaas hebben ze de blauwe
Mako niet en die vind ik toch wel ietsje mooier
dan de zwarte

Gewoon in de gaten houden of een mailtje sturen. Die krijgt hij zeker weer.