Advies full gold

Besten,

Sinds ik hier in 2015 op het forum ben gekomen mijn collectie langzaam uitgebreid met wat klassiekers (beetje matige foto, excuus):

Omdat ik net mijn opleiding heb afgemaakt en @ToniP en ik elkaar de laatste tijd flink aan het opstoken zijn wordt het tijd om even over te toepen en ben ik begonnen met me te oriënteren op een volledig gouden horloge, kast + band budget ~15k. Ik heb een sterke voorkeur voor vintage en natuurlijk al naar een klassieker als een geelgouden daydate gekeken. Iets als een AP royal oak 6609 vind ik ook waanzinnig. Maar was benieuwd of jullie nog suggesties hebben, horloges die ik niet mag vergeten.

Dank!
David

:

4 likes

15k?

Die Daydate in 't blauwe.
Anders doorsparen. :grimacing:

4 likes

Doorsparen altijd een optie, maar voor wat?

1 like

Met doorsparen koop je tijd :wink:

15K voor 18K(araat) goud kast en band, A-merk, wordt al wel pittig denk ik. Omega; Constellations late jaren '60/vroege jaren '70 wellicht. Heel lastig te vinden en je hebt sowieso (tenzij aantoonbaar recent gedaan) meteen een servicebeurt te pakken.

Past goed bij die speedy van je.

However, if you want to unleash your inner pimp, be ready to shell out $10-15K for one in the large size.

Perfect!

1 like

Dit is lekker 90s vintage en binnen budget :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ik dacht aan Piaget, maar bleek Corum. :innocent: Efficiënt googlen… …of op de foto klikken. :roll_eyes: :sweat_smile:

1 like

Ja en nog beter bij mn gouden rolls

1 like

Jaa deze is waanzinnig!

2 likes

Er staat hier zo’n bark IWC te koop.

Ik meen onder de 15. Wel een gaaf ding vind ik.

3 likes

Beetje doorsparen en dan deze modern classic. Vintage charme, met modern gebruiksgemak. Van het merk dat aan de wieg stond van de automatische chrono, een mooie 39mm, fraai bol saffier, in-house TH20-00 uurwerk, 80 uur PR, 100m WR en natuurlijk héél fraai!
TAG Heuer Carrera Glassbox Chronograph Gold - ESCAPEMENT

Dit prachtige, massief gouden horloge geeft je zeker een polstraining

11 likes

Net boven budget, maar bij een betrouwbaar adres in Amsterdam. Als je 15 biedt krijg je hem misschien wel mee.

7 likes

Wat dacht je hier van?

Da’s toch vet!

9 likes

Alles behalve de genoemde merken :joy:

Er is zoveel meer.

Die AP is wel gaaf :wink:

Die treebark IWC gezien in het blauwe gedeelte?

Er staan ook nog twee knappe gouden Breitlings in het blauw. Moet je wel nog even zoeken naar een gouden band, maar dan kan je alvast glimmen.

Dan vind ik dit een betere optie aangezien er 50 jaar garantie en service op zit en onder de prijs van de TH zit;

4 likes

Wellicht gebruikt voor een ca 15 k te krijgen?

Niet te koop

Lange :innocent:

4 likes

Rolex Cellini 4350 of 4370 zijn misschien ook nog mooie opties. Of deze vette 5150:

1 like

+10 punten voor deze, had ik instant gekocht.

1 like