Mede horlogefanaten, volgend jaar wordt ik 40 en wil mezelf een horloge geven uit mijn geboortejaar (‘86). Ik wil wat klassieks, all time favorite, Rolex Datejust, 36mm two tone op een jubilee band. Champagne, zwart, of gouden dial maakt me niet veel uit. Geen wit of diamanten op de dial. Maar textuur zoals linnen mag (heb nu ook een tudor prince date+day linnen dial helemaal zilver/staal ). Nu de vraag… waar kan ik het beste naar toe voor een dergelijk horloge? Ik woon in de randstad maar geen probleem om een stukje te rijden. Ik vind het vooral belangrijk dat ik een goede, eerlijke Rolex koop en geen Franken oid.
Amsterdam Vintage Watches
Trophies watches
Liggen beide in de Randstad en hoor ik alleen maar goede verhalen over
Zoiets? Mooi!
Spider dial zou ik nooit doen… en die subs zijn t net niet… met die witgouden indexen.
Thnx voor de tips!
Mijn ervaring is wat dat betreft bij Schaap+Citroen. Had er zelf een pre-owned gevonden en die werd gewoon verscheept naar een andere vestiging die voor mij wat handiger was.
Ik heb (nog) geen verstand van Rolex, maar ik zou zeker in hun brede aanbod kijken en even contact leggen als je wat leuks ziet.
Just my 2 cents…
“prima” hoort daar nog bij
Idd zoiets, die eerste is erg mooi. Misschien maar eens richting trophies watches.
Een sub is ook een mooie. Maar ik heb als daily een omega seamaster 300 heritage. Wellicht dat er na Rolex 1 nog een tweede gaat komen
Thnx. Ik heb ook prima ervaringen met schaap+citroen. Kan idd ook wel eens bij hun pre owned kijken!
Als eerste is een Rolex DateJust natuurlijk een all-time classic.
Maar een juist en correct exemplaar vinden kan een flinke zoektocht worden.
Helemaal als je een zoekt uit je geboortejaar.
Ik begrijp je heel goed hoor (ben zelf ook lang op zoek geweest), maar ik heb het helemaal “losgelaten”.
Uiteindelijk is het puur een stukje emotie. Tegelijk beperk je jezelf enorm in de zoektocht met wellicht het doen van consessies tot gevolg…
Misschien vindt je een perfect exemplaar uit jouw geboortejaar, maar gun jezelf de tijd en verdiep je in de materie van de Rolex DateJust.
Heel veel succes gewenst!
Thnx ROC voor jouw tips! De hoeveelheid keuze is inderdaad vrij gelimiteerd wanneer je naar zo iets zoekt. Het is makkelijker om een specifieke configuratie te zoeken denk ik dan één uit een bepaald jaar. Zijn er tips waar ik naar zou moeten kijken m.b.t. de Datejust, naast de gebruikelijke zoals service, franken, speling op de band, niet “kapot” gepolijst, e.d.?
Je kan de grijze dealers wat in de gaten houden of eventueel vragen om er één voor je te vinden. Dat zou ik persoonlijk doen. Zoals bv Q-Watches, of @Tempusuurwerktechniek kan je ook vragen, en dan kunnen ze hem ook gelijk nakijken etc. Dit zou ik dan doen