Eerst even voorstellen: mijn naam is Thijs en ik ben sinds enige tijd actief op het forum, na een aantal maanden alleen te hebben gelurkt. Ik heb een vrouw en 3 kids, woon in Amstelveen en werk bij een bank. En ik ontwikkel een lichte obsessie voor horloges! Ik heb momenteel een drietal duikhorloges (Vostok, NTH en Orient), een fossil die ik ooit van mijn vrouw kreeg inclusief inscriptie (sentimentele waarde), een F91w en 2 dressy Tissots, 1 vrij nieuw en een vintage.
Over die laatste (overigens overgenomen van @Climholland) zou ik graag jullie advies krijgen. Het zit nu op een stalen band:
Ik vind hem ook erg lekker op staal.
Als je toch wilt afwisselen zou je een op maat gemaakte band kunnen proberen. Er zijn een paar bandenbazen op het forum aanwezig.
@Thijs9F82 Ja, volgens mij kun je alle kanten op en als je het nou echt niet weet, zou ik een keer naar een juwelier of horlogemaker bij jou in de regio gaan en er gewoon eens wat verschillende bandjes bijhouden. Dan zie je volgens mij snel genoeg wat je aanspreekt. Succes! En leuk horloge, trouwens!
Het is een zilveren wijzerplaat. Daar past zo’n beetje alles bij. Ik heb vandaag een lichblauwe band op een zilveren horloge gezet, kijk maar in het ‘wat draag je vandaag’ vintage topic.
Pak de kleuren die je leuk vind en die bij je kleding staan en als je twijfelt, zwart en bruin is altijd goed.
Hirsch Terra heeft wat dikkere leren banden, van 3 of 4 mm dik die goed passen bij een stevige kast. Diverse tinten bruin maar ik weet niet of ze ook andere kleuren hebben ?
De postbode was hier net met een pakketje van horlogebanden.com. Aangezien is groot fan ben van perlon bandjes heb ik er daar eentje van aangeschaft in zwart en 18mm, met in het achterhoofd dat als het niet past deze altijd op mijn F91-W past.
Ik hoor heel graag wat jullie ervan denken! Ik ben zelf niet super tevreden als ik eerlijk ben.
Er zat nog meer in het pakketje dus morgen of later deze week nog een update met een leren bandje. Als dat ook niet past (in mijn ogen) dan is wellicht een op maat gemaakt bandje the way to go.
Ik ben geen voorstander van perlon of nato straps. Zelfs op een field watch twijfel ik nog.
Ik vind de straps te plat.
Zeker voor dit horloge zou een wat dikkere leren band, met een mooi stiksel in de kleur van de wijzerplaat, het horloge veel meer recht doen.
Maar zoveel mensen, zoveel smaken.
Succes!
Staat in mijn ogen wel beter dan de perlon maar nog geen perfect match. Ik overweg nog om een dikke fuzzy leren band van Colareb te kopen om erop te zetten maar ik denk het niet - toch maar terug naar het stalen bandje.