Advies gevraagd 1e gouden horloge

Na de nodige toolwatches wil ik graag eens een gouden horloge gaan proberen. (Ik ben helemaal weg van de gouden speedmaster op rubber, helaas ligt deze echt mijlen ver buiten mijn bereik)
Hier onder een lijstje met punten die ik mooi/belangrijk vind.

• echt goud (rood/rose/geel)
  • geen two tone
  • 37-40 mm
  • Handwinder of automaat
  • leer/rubber band. (Geen gouden band)
  • zwarte/witte/groene plaat
  • omega/iwc/zenith/UG/VC/Patek/AP/rolex
  • budget ergens tussen de 1500 en 3500 (dus VC/Patek/Ap en Rolex vallen alweer af​:joy::joy:)
  • niet te oud. (Neo vintage is prima).

Wie kan me helpen aan wat inspiratie/advies. Foto’s ter ondersteuning wordt gewaardeerd!

7 likes

:heavy_plus_sign:

:heavy_plus_sign:

= best lastig…

afbeelding

Gefeliciteerd, het wordt een Omega :grin:

11 likes

Had ook niet gezegd dat het makkelijk was🫣😂…

1 like

Mocht Quartz eventueel te overwegen zijn dan heeft Tissot mooie modellen!

Mocht TwoTone eventueel te overwegen zijn dan heeft Tissot mooie modellen!

3 likes

Waar staat UG voor trouwens?

Universal Genève? Union Glashütte? Iets anders?

1 like

Frederique Constant heeft een paar mooie opties :+1:

3 likes

:point_up:

2 likes

Je kunt ook kijken naar een master of flagship van Longines

Mag ik je aanraden, brequet… op de secondaire markt kun je voor jou 3000-3500 euro ckers wel echte haute horlogerie krijgen en brequet hoort daar echt onder, zwaar ondergewaardeerd merk

1 like

26000197_0

Dit is tog prachtig

:face_with_hand_over_mouth:

Als jij deze voor 3500 voor mij vindt, geef ik je nog 500 extra :+1:

1 like

Ik zou een IWC Romain met JLC889-automaat nemen. Of met erg goed zoeken of een beetje meer budget een Ebel El Primero.

Los daarvan, waarom wil je een gouden horloge? Je geeft aan de speedmaster op rubber mooi te vinden, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de incourante gouden dressers die hier (gaan) worden voorgesteld.

€750 :raised_hand:

1 like

Oke deze hit niet alles nml te oud en 36mm, maar is wel boem… In het blauw te koop:

2 likes

:ok_hand: Ik houd wel van deze Omega’s. Maar wel een stuk te oud voor de neo-vintage van TS vermoed ik.

1 like

Ik was wat te optimistisch ja lol

1 like

Super, maar toch totaal onrealistisch voor dit budget? Via je eigen link zie je al dat er onder de 5k alleen wat dames referenties op veilingen buiten de EU te vinden zijn. Die Classique die je post zit al op €9800

Brons misschien?