Na de nodige toolwatches wil ik graag eens een gouden horloge gaan proberen. (Ik ben helemaal weg van de gouden speedmaster op rubber, helaas ligt deze echt mijlen ver buiten mijn bereik)
Hier onder een lijstje met punten die ik mooi/belangrijk vind.
echt goud (rood/rose/geel)
geen two tone
37-40 mm
Handwinder of automaat
leer/rubber band. (Geen gouden band)
zwarte/witte/groene plaat
omega/iwc/zenith/UG/VC/Patek/AP/rolex
budget ergens tussen de 1500 en 3500 (dus VC/Patek/Ap en Rolex vallen alweer af:joy:)
niet te oud. (Neo vintage is prima).
Wie kan me helpen aan wat inspiratie/advies. Foto’s ter ondersteuning wordt gewaardeerd!
Mag ik je aanraden, brequet… op de secondaire markt kun je voor jou 3000-3500 euro ckers wel echte haute horlogerie krijgen en brequet hoort daar echt onder, zwaar ondergewaardeerd merk
Ik zou een IWC Romain met JLC889-automaat nemen. Of met erg goed zoeken of een beetje meer budget een Ebel El Primero.
Los daarvan, waarom wil je een gouden horloge? Je geeft aan de speedmaster op rubber mooi te vinden, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de incourante gouden dressers die hier (gaan) worden voorgesteld.
Super, maar toch totaal onrealistisch voor dit budget? Via je eigen link zie je al dat er onder de 5k alleen wat dames referenties op veilingen buiten de EU te vinden zijn. Die Classique die je post zit al op €9800